Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

ΣΥΝΟΨΗ-ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ-ΘΕΑΤΡΟ



           ΝΙΚΟΣ ΚΟΛΕΣΗΣ

        ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ
   ΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΤΩΝ ΑΤΡΕΙΔΩΝ

               ΤΡΙΛΟΓΙΑ

       Α-  ΑΔΗΣ -ΚΟΛΑΣΗ
             ΜΕΣΑ ΧΡΟΝΟΥ

       Β-  ΧΑΟΣΜΟΣ

       Γ-  ΧΩΡΑ ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΟΥ

                  ΘΕΑΤΡΟ
1
ΗΛΕΚΤΡΑ- ΟΡΕΣΤΗΣ
ΑΡΓΟΣ

ΗΛΕΚΤΡΑ
Αντισταθείτε- αντισταθείτε
η Βία φέρνει Βία
η εξουσία άναρχη Εξουσία.
Δεν υπάρχουν μεγάλα μυστικά
όλα αποκαλύπτονται υπό το φως του ήλιου,
κάτω από το φως της Δικαιοσύνης.
Οι παράνομοι εραστές, η μητέρα μου η Κλυταιμνήστρα
και ο εραστής της ο Αίγισθος σκότωσαν το νικητή
της Τροίας, τον πατέρα μου τον Αγαμέμνονα,
οι ανίεροι εραστές είχαν στήσει ενέδρα.
Η εκδίκηση θα έρθει από τον Ατρείδη, τον Ορέστη,
που περιπλανιέται εξόριστος στα ξένα.
Κάτι τρομερό γίνεται μέσα στο παλάτι
ακούγονται φωνές, ουρλιαχτά.
Με σφάζουν τα ίδια μου τα παιδιά
Αίγισθε- Αίγισθε φρουροί, φρουροί
που είσαστε, χαθήκανε όλοι, έφυγαν
φώναζε απελπισμένα η βασίλισσα Κλυταιμνήστρα.
Άτιμη γυναίκα μαζί με τον εραστή σου, τον Αίγισθο
σκοτώσατε τον πατέρα μου, τώρα θα πληρώσετε το τίμημα, με την ίδια σας τη ζωή είπε η Ηλέκτρα.
Ο πατέρας σου ο Αγαμέμνονας είπε ψέματα για την αδελφή σου την Ιφιγένεια και θυσίασε άδικα το παιδί μου.
Είπε πως ήθελε να την παντρέψει με το θεϊκό Αχιλλέα,
ο ξεδιάντροπος έφερε από την Τροία, την ερωμένη του
την Κασσάνδρα, έκαναν δυο παιδιά μαζί.
1
Ορέστη είμαι η μάνα σου, αυτή πού σε γέννησε, πόσες φορές σε νανούρισα και έκλαψα στο προσκεφάλι σου.
Μητέρα ποτέ δεν νοιάστηκες τι έκανα στα ξένα,
εσύ με ανάγκασες και έφυγα για να πάρεις την εξουσία,
με τον εραστή σου τον Αίγισθο.
Κλυταιμνήστρα που είναι οι συνωμότες φώναξε ο Αίγισθος
Γύρισε ο Ορέστης, ξεσηκώθηκε ο κόσμος, βγήκε στους δρόμους, θέλουν να πάρουν την εξουσία.
Να εδώ μπροστά σου είναι δεν βλέπεις,
φρουροί, φρουροί κυκλώστε τους, να μη γλιτώσει κανείς.
Το ποτάμι του αίματος τελειωμό δεν έχει στο παλάτι
των Ατρειδών. Ηλέκτρα πως ορμάς γυμνή και απροστάτευτη πάνω στα σπαθιά και τις λόγχες,
 το σώμα σου θα γίνει χίλια κομμάτια.


             ΑΔΗΣ – ΚΟΛΑΣΗ
   ΑΙΓΙΣΘΟΣ ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ

Αυτός είναι ο μαύρος έρωτας του Αίγισθου
και της Κλυταιμνήστρας, του πιο μοιραίου ζευγαριού
του Άργους και της Ιστορίας.
Αυτός είναι ο έρωτας των καταραμένων εραστών
που σκόρπισαν το θάνατο, το Φόβο και τον Έλεο.
Η Αιώνια φυγή ήταν η εξορία τους στη χώρα του πουθενά
και του τίποτα, το πέρασμα στον Άλλο Κόσμο.
Το νησί της Αιώνιας Επιστροφής έγινε ο τελικός προορισμός, η καταγωγή και η ελπίδα τους.
Το σκότος του Άδη αποκαλύπτει την κόλαση
του Μέσα Χρόνου.
Οι δύο εραστές πλήρωσαν το τίμημα για ότι έκαναν
3
στους Αργείους, στον άνδρα της Κλυταιμνήστρας,
τον Αγαμέμνονα και τα δυο παιδιά τους, τον Ορέστη
και την Ηλέκτρα, υπήρξαν αδίστακτοι Τύραννοι.
Ο πολυμήχανος Οδυσσέας και οι πολύμορφο σύντροφοι
Έφθασαν στον Άδη, στην Κόλαση του Μέσα Χρόνου
για να μάθουν εάν γυρίσουν πίσω στη μυθική Ιθάκη,
την Ιθάκη της Αιώνιας Επιστροφής.
Τα θεριά και τα τέρατα φώναζαν και ούρλιαζαν
ενώ κατασπαράζονταν πολεμώντας μεταξύ τους,
δίνοντας φοβερές μάχες μέχρι θανάτου.
Οι πύλες της Κολάσεως άνοιξαν διάπλατα και κατάπιναν
τις δύστυχες ψυχές. Μυριάδες άνθρωποι κρέμονταν ανάποδα από ουράνιες σκάλες και έπεφταν στη φλεγόμενη άβυσσο, τι είναι Θεός, τι ο μη Θεός
και τι μεσολαβεί ανάμεσά τους.
Ποιος σας έστειλε σε αυτή τη φοβερή χώρα
όπου βασιλεύει ο θάνατος, ο μεταθάνατος
ρώτησε ο πολυμήχανος Οδυσσέας.
O παράφορος έρωτας είναι η αιτία του κακού
απάντησε η θεϊκή Κλυταιμνήστρα, πιαστήκαμε στα δίκτυα
της εξουσίας και μπλέξαμε άσχημα.
Αυτά που έκανα κανείς θεός ή άνθρωπος μπορεί
να συγχωρέσει. Η τραγική μανία κυρίευσε το μυαλό μου,
πως θα ζήσω μετά από αυτές τις αποτρόπαιες πράξεις.
Οι μαύρες οι σκύλες οι Ερινύες με κυνηγούν διαρκώς,
Θέλουν να με εξαφανίσουν, καιγόμαστε στη κόλαση
του μέσα χρόνου.
Ποια είναι η πατρίδα σας, ποια είναι η καταγωγή σας
ρώτησε ο πανούργος Αίγισθος.
Το ταξίδι δεν τελειώνει ποτέ απάντησε ο μυθικός Οδυσσέας, το όνομά μου είναι ο κανένας
έτσι με φωνάζουν οι γνωστοί και ο φίλοι.
4
ΧΑΟΣΜΟΣ
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΤΟ ΙΕΡΟ ΞΙΦΟΣ

Αυτός ο αφιλόξενος τόπος έγινε η εξορία μας,
Αίγισθε άγρια συμφορά μας βρήκε στην κόλαση
του Μέσα Χρόνου.
Οι κακές προφητείες του Απόλλωνα έφεραν τη συμφορά,
το μεγάλο φονικά θα μας κυνηγάει μια ζωή.
Έβαψα τα χέρια μου με το αίμα των παιδιών μου,
είμαι μια παιδοκτόνος, πώς να ξεχάσω, η ψυχή μου έγινε
πιο μαύρη από το πένθος του θανάτου.
Μια κυματοειδής ταινία αιωρείται στο διάστημα, ελικοειδής
έχει πάνω δισεκατομμύρια αριθμούς και πράξεις.
Όλα κινούνται με ιλιγγιώδη ταχύτητα και χάνονται στο χάος, επανέρχονται με την κίνηση του φωτός.
Είναι γραμμένα στη γλώσσα του μεγάλου χρόνου,
γίνονται αμέσως κατανοητά και ας μην είναι γνωστά.
Κλυταιμνήστρα να πάρουμε το βιβλίο, αυτό θα μας σώσει,
Είναι ο δρόμος διαφυγής για τον απάνω κόσμο.
Το Βιβλίο του κόσμου φώναξαν όλοι μαζί.
Αίγισθε τι κρέμεται από τη ζώνη σου ρώτησε ο μυθικός Οδυσσέας, ένα σπαθί, το έχω να κόβω πατάτες, φρούτα,
τι το θέλεις δεν κόβει καθόλου είναι άχρηστο.
Να το δω λίγο είπε ο πολυμήχανος Οδυσσέας,
Είναι ελαφρύ σαν πούπουλο, νιώθω μια απίθανη ενέργεια
στο κορμί μου, το σπαθί είναι διάπυρο καίει ότι βρεθεί μπροστά του, έχει απίστευτές δυνάμεις, μπορείς να κατακτήσεις τον κόσμο. Φως εκτυφλωτικό κατέκλυσε
το διάστημα, συγκλονίζεται το είναι μου, είμαι ένας Άλλος.
5
Το ιερό ξίφος των πολεμιστών του φωτός φώναξαν όλοι μαζί, μας κάνει ανίκητους, με αυτό θα κατακτήσουμε
το άνοιγμα, κυρίαρχοι της Δημοκρατίας του Πανχρόνου.
Κολασμένοι του Μέσα Χρόνου είμαι ο πολυμήχανος Οδυσσέας, ο βασιλιάς της Ιθάκης και κάνω το ταξίδι
της Αιώνιας Επιστροφής.

ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ-ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ
ΑΡΓΟΣ ΣΕ ΑΛΛΟ ΧΡΟΝΟ

Γυναίκες της Τροίας
τα είχαμε όλα και τα χάσαμε
μας βρήκε μεγάλη συμφορά,
μόνες και έρημες είμαστε στα ξένα,
μακριά από την αγαπημένη μας Τροία.
Ποια είναι η νέα μας βασίλισσα
Άραγε θα φανούμε τυχερές και θα πέσουμε σε καλό άνθρωπο, για θα μας εξαφανίσει.
Δύστυχη Κασσάνδρα
ήσουν μια πριγκίπισσα και κατάντησες μια σκλάβα.
Ο θάνατος κυρίευσε την Τροία, όσοι γλίτωσαν έγιναν σκλάβοι, σκοτώθηκαν άδικα οι Έλληνες και οι Τρώες,
πάνω στο πολύπαθο κάστρο της Τροίας.
Για μιαν Ελένη έδωσαν τη ζωή τους για ένα τίποτα,
για ένα φάντασμα πολέμησαν, η πραγματική Ελένη
είχε φύγει ήταν ήδη Αλλού.
Ο νικητής της Τροίας μπήκε θριαμβευτής στο μυθικό Άργος, ο βασιλιάς Αγαμέμνονας έκανε περήφανους
τους Αργείους.
Επέστρεψε νικητής από την Τροία, ώρα να αναλάβει
6
την εξουσία στην πόλη. Οι Έλληνες απέκτησαν πλούτο
και δόξα, στρατιωτική ισχύ, μεγάλωσαν τα σύνορα.
Ο μικρός Ορέστης θα πάρει εκδίκηση για τον Ατρέα,
το αδικοχαμένο αίμα ζητάει Κάθαρση,
φώναξε εκστασιασμένη η μάγισσα Κασσάνδρα,
το ανάκτορο του βασιλιά μυρίζει θάνατο.
Κλώθεται μεγάλη πλεκτάνη, στήνεται άγρια παγίδα,
η οργή της Κλυταιμνήστρας είναι μεγάλη,
δεν ηρέμησε το θηρίο, το τέρας μέσα της ζητάει εκδίκηση.

ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ

Η Νύχτα της μεγάλης σφαγής
Η Νύχτα της μεγάλης προδοσίας.

ΠΟΛΙΤΗΣ  Α

Έστησαν παγίδα στο βασιλιά Αγαμέμνονα
σκοτώνουν το βασιλιά, οι αδίστακτοι δολοφόνοι.

ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ

Τρυπάνε όλο μου το σώμα
Με σφάζουν λες και είμαι σφαχτάρι.
Ξεσχίζουν τα σπλάχνα μου
για να τα πετάξουν στα όρνεα.

ΠΟΛΙΤΗΣ Β

Σφάζουν τον Ατρείδη, το βασιλιά Αγαμέμνονα
Τον πορθητή της Τροίας,
Οι παράνομοι εραστές θέλουν να πάρουν την εξουσία.
7
ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ

Πόσο άδικα θυσίασες την κόρη μου, την Ιφιγένεια
για το χατίρι των Ελλήνων.
Πήρες το παιδί μέσα από τα χέρια μου
υπάρχει μεγαλύτερο έγκλημα.

ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ

Το έκανα για την Ελλάδα, ήταν θέλημα θεών,
το αίμα μου πετάγεται από όλο το κορμί.
Κλυταιμνήστρα δείξε λίγο Έλεος, άνδρας σου είμαι
κάναμε παιδιά μαζί,
τι θα πεις  πως σκότωσες τον πατέρα τους.

ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ

Ξεδιάντροπε έφερες μαζί σου
και την ερωμένη σου την Κασσάνδρα,
τι ήθελες να σε υποδεχτώ με ανοικτή αγκαλιά.
Με τα ίδια μου τα χέρια σκότωσα το βασιλιά
Όπως αυτός σκότωσε την κόρη μας την Ιφιγένεια.

ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ

Κλυταιμνήστρα γυναίκα μου
δείξε λίγο έλεος, πως μπορείς, τόσο μίσος
γιατί δεν μιλούσες.

ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ

Ο Αίγισθος είναι ο άνδρας μου
8
Ο Αίγισθος είναι ο εραστής μου
αυτός στάθηκε πραγματικά δίπλα μου,
και όχι ο Αγαμέμνονας που έλειπε στον πόλεμο.
Ο πορθητής της Τροίας είναι νεκρός
μπρος στα πόδια μου ανήμπορος να αντιδράσει.
Η ψυχή του άργησε να βγει, ήταν γενναίος πολεμιστής
δεν φοβήθηκε το θάνατο, μόνο μια δυο φορές όταν
κατάλαβε πως έφθασε το τέλος, άρχισε να κλαίει
και να παρακαλάει να του χαρίσω τη ζωή.


ΧΩΡΑ ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΟΥ
ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ

Αίγισθε είμαστε οι πρώτοι εραστές του μεταθανάτου,
οι πρώτοι εραστές του πένθιμου έρωτα, δημιουργήσαμε
τη σχέση μας πάνω στο θάνατο των Άλλων.
Με πόση νοσταλγία θυμάμαι όταν με φιλούσες στα μαλλιά
το πρόσωπο, το στόμα ενώ χτενιζόμουν στον καθρέφτη,
έπειτα κάναμε τρελό έρωτα μέχρι θανάτου.
Τώρα ούτε που με αγγίζεις, αποφεύγεις ακόμα και
να με κοιτάξεις.
Κλυταιμνήστρα κοίταξε γύρω σου,
πως μπορώ να σε ερωτευτώ ξανά όπως την πρώτη φορά.
Μόνη και έρημη πέθανε η Ελένη από όλους ξεχασμένη,
Κανείς δεν έμεινε δίπλα της. Οι Άνθρωποι του Σκότους κήδεψαν την Ωραία Ελένη και έκαψαν το κουφάρι της, κανείς δεν θρήνησε τη μυθική Ελένη.
Η χώρα του μεταθανάτου είναι γενάτη αυταπάτες,
δίνει την αίσθηση της χαμένης ευτυχίας.
9
Τι βλέπω ποιος είναι ο νεαρός εκεί πίσω κρυμμένος,
γιατί δεν μιλάει τι φοβάται.
Ο Ορέστης, ο Ορέστης
Γύρισε ο γιός μου ο Ορέστης.
Κλυταιμνήστρα ο γιός σου ζητάει εκδίκηση,
ο κύκλος του θανάτου δεν έκλεισε ακόμη.
Τώρα ξέρω τι με περιμένει, η μόνη μου ελπίδα είναι
ο θάνατος, αγόρι μου πως σώθηκες, σε είχα για νεκρό
λυπήσου μας μη γίνεις μητροκτόνος.
Μόνος μου σώθηκα από την παγίδα του θανάτου,
Μια αόρατη δύναμη βοήθησε να γλιτώσω από τον αιμοδιψή Αίγισθο. Ο από μηχανής Θεός με έσωσε από
τα χέρια της ίδιας μου της μάνας.
Αγόρι μου
μην κάνεις ότι κάναμε, κοίταξε πως καταλήξαμε
σε βύζαξα με το αίμα της καρδιάς.
Ο αιμοσταγής Αίγισθος σκότωσε τον πατέρα μου,
τον Αγαμέμνονα και έσφαξε την αδελφή μου την Ηλέκτρα.
Μητέρα πως μπόρεσες και έκανες τόσους φόνους,
πως άντεξες και δολοφόνησες με τα χέρια σου,
τον άνδρα σου και το παιδί σου.
Αίγισθε το δηλητηριώδες φάρμακο, μόνο αυτό θα μας σώσει, ο θεός των καταραμένων μας προστατεύει.
Μη βιάζεσθε όλα τώρα αρχίζουν είπε ο θεϊκός Οδυσσέας,
Μητέρα τι κάνεις
Κανείς δεν σε αναγκάζει να πεθάνεις,
περίμενε, περίμενε μη βιάζεσαι.
Ο Αίγισθος και η Κλυταιμνήστρα ήπιαν το φαρμάκι μαζί,
Κλυταιμνήστρα πώς να ζήσω, πώς να πεθάνω
δεν έχω επιλογή, ο θάνατος είναι ελευθερία.
Πανούργε Αίγισθε με παρέσυρες σε δολοφονίες
είχα αγαθές προθέσεις.
10
Μόνη σου επέλεξες να με ακολουθήσεις
τώρα γιατί αρνείσαι γιατί κάνεις πίσω,
γιατί θρηνείς, είναι αργά πολύ αργά για δάκρυα.
Πολύμορφε Αίγισθε
δεν χαρήκαμε ούτε τον έρωτα ούτε την εξουσία,
όλοι μας εγκατέλειψαν ακόμα και οι εχθροί μας.
Βρισκόμαστε ανάμεσα σε νεκρούς
φθάσαμε στο τέλος του ταξιδιού.
Να μείνουμε μαζί ως το τέλος, μη με εγκαταλείπεις,
κανένας δεν ξέρει που πηγαίνει, όλα είναι ανοικτά.
Αυτό το φάρμακο θα μας ενώσει μέχρι το τέλος
πεθαίνω αργά, το δηλητήριο κυλάει αθόρυβα,
η ψυχή φεύγει μυρίζει μεθυστικά.
Δεν ξέρω ποιον πρώτα να θρηνήσω, τον πατέρα μου
τον Αγαμέμνονα, την αδελφή μου την Ηλέκτρα,
για την μητέρα μου την Κλυταιμνήστρα που πεθαίνει
τώρα εδώ μπροστά μου.
Κλυταιμνήστρα τα φαντάσματα θέλουν να μας πνίξουν,
τρέμω ολόκληρος, το στήθος μου φλέγεται.
Τα είχες όλα και τα  έχασες, ο έρωτάς  μας ήταν καταραμένος, καταδικασμένος από θεούς και ανθρώπους.
Αίγισθε το σώμα σου παραμορφώθηκε,
φούσκωσε  η κοιλιά σου,
αφροί και αίμα τρέχουν από το στόμα,
είσαι χλωμός σαν φάντασμα. Δύστυχε πήρες το δρόμο
που δεν έχει επιστροφή.
Το μελανόθεον κύμα μεταθανάτου,
ακούω σάλπιγγες θανάτου, η ψυχή εξαϋλώνεται,
το τέλος το τέλος της Τυραννίας.
Είναι αργά, πολύ αργά χάσαμε το δρόμο, το όνειρο,
πάγωσες, έγινες σαν ξύλο, κανένας δεν θα σκυλέψει
πάνω στο νεκρό κορμί σου.
11
κρατάω στα χέρια μου, τον ίδιο μου το θάνατο,
μαζί θα φύγουμε, σε ακολουθώ.

Ο μαύρος κύκλος του έρωτα και του θανάτου
επιστρέφει Αιώνια,
κανείς δεν μένει Ατιμώρητος.

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΧΡΌΝΟΥ
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ.
12




ΝΙΚΟΣ ΚΟΛΕΣΗΣ