Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015

ΤΕΤΡΑΛΟΓΙΑ ΝΙΚΟΣ ΚΟΛΕΣΗΣ ΜΕΤΑΟΡΕΣΤΕΙΑ ΧΑΟΣΜΟΣ ΘΕΑΤΡΟ


    ΤΕΤΡΑΛΟΓΙΑ

ΝΙΚΟΣ ΚΟΛΕΣΗΣ       


 ΜΕΤΑ ΟΡΕΣΤΕΙΑ

   ΧΑΟΣΜΟΣ











   ΘΕΑΤΡΟ


1
                      
  ΤΕΤΡΑΛΟΓΙΑ

                  
 ΜΕΤΑ ΟΡΕΣΤΕΙΑ

    ΧΑΟΣΜΟΣ



          

   Α    ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ

   Β    ΠΟΡΦΥΡΕΣ ΧΟΗΦΟΡΕΣ
                          
   Γ    ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΕΣ          
         ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ

  Δ   ΜΕΤΑ ΟΡΕΣΤΕΙΑ

    ΘΕΑΤΡΟ


2

Έσφαξες το βασιλιά με τα ίδια σου τα χέρια
Ακόμα στάζουν το αίμα του.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Κανείς δεν ξέρει
Τι τον περιμένει,
Κανείς δεν ξέρει το τέλος του.

ΚΛΥΤΑΙΜΝΉΣΤΡΑ

Να οι ανόσιοι εραστές είναι νεκροί.
Να η μάγισσα Κασσάνδρα
Η Ερωμένη του που ήθελε
Να πάρει τη θέση μου.
Να γίνει βασίλισσα
Στη θέση της βασίλισσας
Είναι νεκρή.

ΧΟΡΟΣ

Φταίει η Ωραία Ελένη
με τις παραμυθικές αγάπες,
τόσος και τόσος κόσμος χάθηκε
γι αυτήν την άμυαλη, την ασυλλόγιστη.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Τώρα χύνεται κι άλλο αίμα
Τα πάθη τελειωμό δεν έχουν.

ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ

Με πνίγει το Δίκιο
δεν φταίει η αδερφή μου η Ωραία Ελένη,
αυτός έσφαξε το παιδί του, την Ιφιγένεια
χωρίς καν να σκεφτεί τις συνέπειες.

ΧΟΡΟΣ

Ποιος θρήνος
Θα απαλύνει την ψυχή
αυτού του άτυχου Άνδρα
που είχε τόσο άδικο θάνατο.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Η Ίδια του η γυναίκα
Σκότωσε το βασιλιά.

ΑΙΓΙΣΘΟΣ

Ο πατέρας του Αγαμέμνονα, ο Ατρέας
Σκότωσε τον πατέρα μου
Κι αδερφό του, τον Θυέστη,
όταν ικέτης επέστρεψε στο Άργος
Για να συμφιλιωθούν.

ΧΟΡΟΣ

Αίγισθε
Πες μας τι έγινε
Πως συνέβησαν τα γεγονότα.

ΑΙΓΙΣΘΟΣ

Ο Ατρέας έσφαξε τα παιδιά του Θυέστη
Και τα προσέφερε γεύμα.
Μόλις  το έμαθε ο δύστυχος Πατέρας μου
Συγκλονισμένος ξέρασε στο τραπέζι
το φαί των παιδιών του.

ΧΟΡΟΣ

Δεν υπάρχει πιο αποτρόπαιη πράξη
χειρότερο έγκλημα.

ΑΙΓΙΣΘΟΣ

Ο πατέρας μου έδωσε βαριά κατάρα

<< να εξαφανιστεί
η γενιά του Πλεισθένη>>

κι αυτός ο τύραννος
εξόρισε τον πατέρα μου κι εμένα,
εγώ σώθηκα
επειδή ήμουν ο τρίτος.

ΧΟΡΟΣ

Υπάρχει θεία ΔΙΚΗ
Υπάρχει θεία ΔΙΚΗ.

ΑΙΓΙΣΘΟΣ

Άνδρας γύρισα στο Άργος
Και σκότωσα τον Αγαμέμνονα με δόλο.

ΧΟΡΟΣ

Ο λαός δεν ξεχνάει
Θα ζητήσει Δικαιοσύνη
Άδικο φόνο έκανες μαζί
με τη γυναίκα του, την Κλυταιμνήστρα.

ΑΙΓΙΣΘΟΣ

Άμυαλα μιλάτε
Γιατί δεν έχετε φόβο στην ψυχή,
Δεν ξέρετε τα δεινά που έζησα
Τι τράβηξα τόσα χρόνια.

ΧΟΡΟΣ

Θα έρθει εκδίκηση
Του Ατρείδη από τον Ορέστη.

ΑΙΓΙΣΘΟΣ

Συλλάβετέ τους
Και κλείστε τους Μέσα.

ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ

Αρκετά έγιναν
Δεν πρέπει να χυθεί Άλλο αίμα.
Να μπει ένα τέλος
Στα πάθη των Ατρειδών.

                                
     

Το θανάσιμο πάθος της εκδίκησης
Καταστρέφει τις ψυχές των ανθρώπων.
Ελένη, Ορέστης, Κλυταιμνήστρα
Αυτή είναι η μοίρα των βροτών.

ΧΟΡΟΣ

Ο φόνος
Φέρνει άλλο Φόνο.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Η Θεία Δίκη
Η Θεία Δίκη.

ΠΡΟΦΗΤΙΣΣΑ

Η οργή της Άττης 
Και οι καταχθόνιοι θεοί φέρνουν
Τόσο πόνο, τόσο δάκρυ.

ΟΡΕΣΤΗΣ

Αέναα επέστρεφα στην πατρίδα
με τη βοήθεια του θεού.
Να Πυλάδη βλέπεις
Έρχεται η Ηλέκτρα,
Ας κρυφτούμε λίγο
Να δούμε τι θα κάνουν.

ΧΟΡΟΣ

Εμείς οι γυναίκες του Άργους
Φορέσαμε μαύρα από τα απανωτά κακά
Που μας βρήκαν.

ΟΡΕΣΤΗΣ

Θα πάρω εκδίκηση για το θάνατο
Του πατέρα μου, του μυθικού Αγαμέμνονα.
Το πένθος πρέπει στους γενναίους.
Πλεξίδα απ’ τα μαλλιά μου
αφήνω πάνω στον τάφο του.

ΧΟΡΟΣ

Η Κλυταιμνήστρα δεν μπορεί
Να κοιμηθεί από τους εφιάλτες
Οι Ερινύες καταδιώκουν παντού τη βασίλισσα.

ΠΡΟΦΗΤΙΣΣΑ

Η Θεία Δίκη μένει ξάγρυπνη

ΟΡΕΣΤΗΣ

Αέναα επέστρεφα στην πατρίδα
με τη βοήθεια του θεού.
Να Πυλάδη βλέπεις
Έρχεται η Ηλέκτρα,
Ας κρυφτούμε λίγο
Να δούμε τι θα κάνουν.

ΧΟΡΟΣ

Εμείς οι γυναίκες του Άργους
Φορέσαμε μαύρα από τα απανωτά κακά
Που μας βρήκαν.

ΟΡΕΣΤΗΣ

Θα πάρω εκδίκηση για το θάνατο
Του πατέρα μου, του μυθικού Αγαμέμνονα.
Το πένθος πρέπει στους γενναίους.
Πλεξίδα από τα μαλλιά μου
αφήνω πάνω στον τάφο του.

ΧΟΡΟΣ

Η Κλυταιμνήστρα δεν μπορεί
Να κοιμηθεί από τους εφιάλτες
Οι Ερινύες καταδιώκουν παντού τη βασίλισσα.

ΠΡΟΦΗΤΙΣΣΑ

Η Θεία Δίκη μένει ξάγρυπνη
Βρίσκει τους Αδίκους.
Η Μοίρα της πόλης είναι και δική μας
Είμαστε αναγκαστούμε να ζούμε σε αυτήν.

ΗΛΕΚΤΡΑ

Ο δύστυχος ο πατέρας μου, ο Αγαμέμνονας
Σκοτώθηκε από τη μητέρα μου,
την τρομερή Κλυταιμνήστρα.
Γυναίκες του Άργους ελάτε να κάνουμε
Χοές στον τάφο του.

ΧΟΡΟΣ

Ηλέκτρα
Κάνε μιαν Ευχή και θα γίνει
Οι ανόσιοι φονιάδες είναι ελεύθεροι,
Πρέπει να πληρώσουν
Για τα εγκλήματα που έκαναν.

ΗΛΕΚΤΡΑ

Το αίμα του άδικα σκοτωμένου
Ζητάει εκδίκηση.
Εξ’ αιτίας τους ο Ορέστης
Πλάνης και πλάνητες γυρίζει στα ξένα
Εξόριστος από την ίδια του την πατρίδα.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Παθαίνοντας θα μάθει
Παθαίνοντας θα μάθει.



ΗΛΕΚΤΡΑ

Μαζί με τον Ορέστη
Θα πάρουμε Εκδίκηση
Για το θάνατο του πατέρα μας
Του μυθικού Αγαμέμνονα.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Η Ύβρις
Γεννάει
Άλλη Ύβριν.

ΧΟΡΟΣ

Το κακό υπάρχει σε κάθε γέννηση
Και σε κάθε θάνατο.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Κανείς δεν γύρισε από το Άγνωστο
Κανείς δεν γύρισε από το μέλλον.

ΗΛΕΚΤΡΑ

Ποιος έκανε προσφορά στον τάφο
Του πατέρα μου,
Πρέπει να μάθω
ποιος έκανε κάτι τέτοιο,
Ποιος τόλμησε να τα βάλει με τους Τυράννους.

ΧΟΡΟΣ

Η Θεία Δίκη, η Θεία Δίκη
Θανάσιμος κι ελπιδοφόρος
βάζει τον άνθρωπο στο κέντρο
του κόσμου.

ΗΛΕΚΤΡΑ

Ήρθε ο Ορέστης κρυφά;
Βρίσκεται στο Άργος
Πρέπει γρήγορα να τον συναντήσω.

ΧΟΡΟΣ

Η Ειμαρμένη ενέχει το άνοιγμα
Μέχρι να φανεί η Θεία Δικαιοσύνη,
Ώσπου να αποκαλυφτεί το άνοιγμα
Του μεγάλου χρόνου.

ΗΛΕΚΤΡΑ

Ήρθε ο Ορέστης, ο αδελφός μου
Τρελαίνομαι στη σκέψη και μόνο
Πως είναι εδώ στο Άργος.
Να και τα χνάρια
Από  τις πατημασιές Του.

ΧΟΡΟΣ

Οι χρόνιοι του χρόνου αναγνωρίζονται
Από  τα σημάδια που έχουν πάνω τους,
Είναι –Ίδιοι- και διαφορετικοί.

ΟΡΕΣΤΗΣ

Τώρα θα αποκαλυφθώ στην αδερφή μου,
Ηλέκτρα
Πόσες και πόσες Νύχτες
Δεν έκλαψες για τον Ορέστη.
Πόσες και πόσες φορές
Δεν νοστάλγησες τον ερχομό του Ορέστη.

ΗΛΕΚΤΡΑ

Τι σε νοιάζει εσένα
Ποιος είσαι.

ΟΡΕΣΤΗΣ

Είμαι ο Ορέστης ο αδελφός σου
Αυτός που περίμενες τόσο καιρό
Να επιστρέψει από τα ξένα.

ΗΛΕΚΤΡΑ

Αλίμονο
Οι φοβερές και τρομερές Ερινύες
Κάτι δόλιο ετοιμάζουν,
Κάποια αποτρόπαια πράξη.

ΟΡΕΣΤΗΣ

Να τα σημάδια του μεγάλου χρόνου
Να τα μαλλιά κι οι πατημασιές,
Γνωρίζεις πολύ καλά ποιος είμαι.

ΗΛΕΚΤΡΑ

Φλέγομαι ολόκληρη
Είναι ο αγαπημένος μου Ορέστης
Μαζί θα πάρουμε εκδίκηση.

ΟΡΕΣΤΗΣ

Μαζί με την Ηλέκτρα
Θα σκοτώσουμε τους δυο εραστές.
Μόνο έτσι θα αναπαυτεί
Η ψυχή του πατέρα μας.
Μόνο έτσι θα ικανοποιηθεί ο θάνατος
Του νικητή της Τροίας.

ΧΟΡΟΣ

Έρχονται
Φοβερά και τρομερά γεγονότα,
Δεν τα χωράει ο νους του ανθρώπου.

ΟΡΕΣΤΗΣ

Ο Φοίβος με παρακίνησε
να πάρω εκδίκηση,
αλλιώς απάνθρωπα στην κόλαση
θα βασανιζόμουν,
μέχρι την τελική λύτρωση
μες στα σκοτάδια του Άδη.

ΧΟΡΟΣ

Έρχεται η Θεία Δίκη
Έρχεται η Θεία Δίκη.

ΟΡΕΣΤΗΣ

Πατέρα θεϊκέ Αγαμέμνονα
Οικτρό θάνατο είχες μέσα στο σπίτι
Κι όχι στη μάχη,
Όπως αρμόζει σε γενναίους πολεμιστές.

ΧΟΡΟΣ

Αέναα
Επιστρέφουμε στο παρελθόν,
Για να ξεπεράσουμε τους φόβους
Της άδολης Ψυχής.

ΗΛΕΚΤΡΑ

Πότε, πότε
Θα ελευθερώσουμε τη χώρα
Από τους Τυράννους,
Πότε θα ελευθερώσουμε τη χώρα
Από τους ανόσιους εραστές.

ΧΟΡΟΣ

Η Α- ταξία και η τάξη του κόσμου
Είναι ίδια με το μέλλον του ανθρώπου,
Την αποκάλυψη του μεγάλου χρόνου, τη θεία Δίκη.

ΗΛΕΚΤΡΑ

Η φόνισσα  η μάννα μου
Άδικα σκότωσε τον πατέρα μας,
Τον πρώτο μεταξύ των Ελλήνων.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Άταφος και άκλαυτος πήγε
Χωρίς καμιά τιμή.

ΟΡΕΣΤΗΣ

Θα την σκοτώσω με τα ίδια μου τα χέρια
Για το αποτρόπαιο έγκλημα που έκανε.
Πως μπόρεσε και σκότωσε τον άνδρα της,
τον πατέρα των παιδιών της.

ΧΟΡΟΣ

Το αίμα στο αίμα
Φέρνει μεγάλη Δυστυχία,
Άδικους θανάτους.

ΗΛΕΚΤΡΑ

Οι φθονεροί εραστές
ο τυραννικός Αίγισθος και η φθονερή Κλυταιμνήστρα
σκότωσαν τον Αγαμέμνονα
Το μεγάλο νικητή της Τροίας.