Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015

ΣΥΝΟΨΗ TETΡΑΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑ ΟΡΕΣΤΕΙΑ ΧΑΟΣΜΟΣ ΘΕΑΤΡΟ


   ΝΙΚΟΣ ΚΟΛΕΣΗΣ
   ΣΥΝΟΨΗ
                  
    TETΡΑΛΟΓΙΑ
                        

                 

     ΜΕΤΑ ΟΡΕΣΤΕΙΑ
    ΧΑΟΣΜΟΣ






  ΘΕΑΤΡΟ

1

TETΡΑΛΟΓΙΑ


ΜΕΤΑ ΟΡΕΣΤΕΙΑ
 ΧΑΟΣΜΟΣ


          

 A ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΓΑΜΕΜΝΟΝ

      
 B ΠΟΡΦΥΡΕΣ ΧΟΗΦΟΡΕΣ
      
  Γ ΑΛΛΕΣ ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ               
      
  Δ  ΜΕΤΑ ΟΡΕΣΤΕΙΑ

  ΘΕΑΤΡΟ
2        

ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ   -2 -ΟΠΕΡΑ

Νύχτες ολόκληρες περιμένω το σύνθημα της φλόγας
Που δείχνει πως έπεσε η Τροία.
Ναι!! Ναι τα βλέπω λάμπει δείχνοντας
Πως κυριεύτηκε το πολύπαθο κάστρο.
Πάνε δέκα χρόνια που ο γενναίος Αγαμέμνονας
Και ο ανδρείος Μενέλαος βάδισαν κατά της πόλης
Του Πριάμου που φύλαγαν οι δυο γιοί του,
Ο θεϊκός Έκτορας, και ο ωραίος Πάρις.
Ο Αγαμέμνονας έπρεπε να σφάξει την κόρη του,
Την Ιφιγένεια για να φυσήξει ο αέρας να ξεκινήσει
Ο στόλος, πάνω από Αργίτικα καράβια.
Έρχεται ο βασιλιάς Αγαμέμνονας, ο πορθητής της Τροίας,
Οι Τρώες πλήρωσαν ακριβά την αρπαγή της Ελένης.
Φωνάξτε τις δούλες να με ντύσουν είπε η Κλυταιμνήστρα,
Ο βασιλιάς πρέπει να με δει ωραία.
Επέστρεψε μεγαλοπρεπής, πολέμησε για μιαν Ελένη
Που έφυγε με έναν άλλο, τον μισητό Πάρι,
Απάντησε ένας γέροντας του Άργους.
Ο πατέρας μου ήταν ένας περήφανος άνδρας
Είπε ο θεικός Ορέστης και δεν έπρεπε να σκοτωθεί
Από τη γυναίκα του που έκαναν παιδιά μαζί,
την Ιφιγένεια, την Ηλέκτρα, την Χρυσόθεμη τον Ορέστη.
Η Κλυταιμνήστρα έμεινε πιστή στον εραστή της,
τον Αίγισθο, άσπλαχνη και τυραννική
δεν λογάριαζε τα σπλάχνα της, κανέναν.
Δούλες τρέξτε να απλώσετε το χαλί,
Για να περάσει ο βασιλιάς, ο πορθητής της Τροίας.
Κυρία των παλατιών
Είναι καλύτερα να σε τιμούν σαν άνθρωπο παρά σαν θεό
3
Είπε ο πολύτροπος Αγαμέμνονας.
Άσε τα γυναικεία καμώματα,
Ευτυχισμένος είναι αυτός που έχει καλό τέλος.
Βασιλιά μου άσε να δείξω πόσο σε αγαπώ,
Άσε με να δείξω με τι λαχτάρα σε περίμενα,
Άσε με τη θέλησή σου να σε νικήσω.
Γυναίκα, πολύμορφη Κλυταιμνήστρα
Πρέπει πρώτα να δεχτείς την όμορφη Τρωαδίτισσα
Σκλάβα στο παλάτι, είναι βασιλοπούλα.
Υπέροχη Κασσάνδρα καλώς ήρθες στο Άργος,
Να η θέση σου ανάμεσα στις δούλες.
Βλέπω το κακό να έρχεται είπε η μάγισσα Κασσάνδρα,
Κανείς δεν μπορεί να αποτρέψει το Μοιραίο.
Η σκοτεινή γυναίκα υφαίνει το θάνατο,
Μια ζωντανή-νεκρή προφητεύω πως θα με σκοτώσει.
Η μαύρη η σκύλα ετοιμάζεται να σκοτώσει τον άνδρα της,
Το βασιλιά Αγαμέμνονα και μένα, μαζί θα πεθάνουμε.
Όμως θα έρθει κάποιος άλλος που θα πάρει εκδίκηση,
Σκοτώνοντας τη μάννα που τον γέννησε.
Τώρα περιπλανιέται μόνος και έρημος στα ξένα.
Ο θάνατος του Αγαμέμνονα άρχισε με τρία κτυπήματα
Που παρέλυσαν το σώμα του.

 ΠΟΡΦΥΡΕΣ ΧΟΗΦΟΡΕΣ  -     Γ ΟΠΕΡΑ

Θα πάρω εκδίκηση για το θάνατο του πατέρα μου,
Του μυθικού Αγαμέμνονα είπε ο Ορέστης.
Μαζί με τον αδελφό μου θα πάρουμε εκδίκηση
Για  το θάνατο του πατέρα μας είπε η Ηλέκτρα.
Ήρθε ο Ορέστης, είναι εδώ στο Άργος,
Να τα χνάρια από τις πατημασιές του.
4
Τώρα θα αποκαλυφτώ στην αδελφή μου, την Ηλέκτρα,
Πόσες και πόσες νύχτες δεν έκλαψε για μένα,
Δεν νοστάλγησε το γυρισμό μου.
Είμαι ο Ορέστης, ο αδελφό σου
Αυτός που περίμενες τόσα χρόνια να επιστρέψει
από τα ξένα για να βάλει τάξη στο βασίλειο.
Φλέγομαι ολόκληρη, είναι ο αγαπημένος μου Ορέστης
Μαζί θα πάρουμε εκδίκηση, μαζί θα σκοτώσουμε
Τους δυο παράνομους εραστές.
Μόνο έτσι θα αναπαυτεί η ψυχή του πατέρα μας
Του θεικού Αγαμέμνονα, του πορθητής της Τροίας.
Θα σκοτώσω την Κλυταιμνήστρα με τα ίδια μου, τα χέρια
Απάντησε ο Ορέστης, μαζί με τον τύραννο Αίγισθο,
Έσφαξαν το βασιλιά του Άργους.
Γιέ μου Ορέστη
Μονάκριβε, ψυχή μου
Δεν το στήθος που σε βύζαξε,
Γουλιά –γουλιά έπινες το γάλα.
Μάνα σου είμαι
Παίρνεις μεγάλο κρίμα στο λαιμό σου,
Οι Ερινύες θα σε καταδιώκουν σε όλη τη ζωή σου.
Μαζί με τον εραστή σου σκότωσες τον πατέρα μου,
Τον γενναίο βασιλιά, τον ατρόμητο Αγαμέμνονα.
Χρόνια τώρα περιπλανιέμαι στα ξένα,
Από βασιλιά με έκανες δούλο.
Ορέστη αγόρι μου
Οι μαύρες οι σκύλες οι Ερινύες
Θα σε κυνηγούν συνέχεια εάν σκοτώσεις τη μάνα σου.
Οϊμέ –οϊμέ
Με σκοτώνει το παιδί μου,
Με τα ίδια του τα χέρια.
Τι τέρας έτρεφα στην κοιλιά μου
5
Καλύτερα να πέθαινε στη γέννα
Παρά που έθρεψα έναν μητροκτόνο.
Ο φόβος κυρίευσε την ψυχή μου,
Κανείς δεν θα με βοηθήσει, πεθαίνω, χάνομαι.
Ο δολοφόνος του πατέρα μου, ο τύραννος Αίγισθος
Είναι νεκρός, η μάνα μου η Κλυταιμνήστρα είναι νεκρή.
Ένας μητροκτόνος είμαι, το μουρμουρητό των Ερινυών
Με πήρε το  νου, άρχισε το ταξίδι προς τον  Άδη.
Είναι ώρα να συμφιλιωθούν οι θεές της Νέμεσης
Με την πόλη είπε η θεά Αθηνά.
Οι φόνοι θα δικάζονται από εδώ και πέρα στον
Άρειο Πάγο, περνάμε στην ευταξία του κόσμου.
Ψηφίζω υπέρ του Ορέστη
Μια γυναίκα η Κλυταιμνήστρα
Δεν μπορεί να σκοτώσει τον άνδρα της,
Και ας είναι βασίλισσα.
Πάνσοφη θεά Αθηνά και εσύ υπέροχε Απόλλωνα
Με σώσατε κυριολεκτικά.
Χαίρε πόλη που έχεις μια  τέτοια Δημοκρατία
Κανείς δεν έχει τόση ελευθερία, τόση ομορφιά
τέτοιο σπουδαίο πολιτισμό. 
Εσείς φοβερές Ερινύες μπορείτε να μείνετε στην πόλη,
Χωρίς να δημιουργείτε προβλήματα στους Ανθρώπους.
Θα φροντίζετε το καλό των σπιτιών
Και τις ένοχες συνειδήσεις των ανθρώπων.
Οι Ερινύες μεταμορφώνονται σε Ευμενίδες
Το μαύρο έγινε πορφυρό μέσα στο άνοιγμα
του μεγάλου χρόνου.
6




ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΕΣ ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ ΟΠΕΡΑ Α

Το μυστήριο της Ιστορίας είναι άλυτο,
Το αρσενικό κα το θηλυκό είναι σε διαρκή διαμάχη,
Σε συνεχή σύγκρουση μέχρι να επικρατήσει
Το ένα από τα δύο ή να υπάρξει μια νέα σύνθεση.
Βλέπω έναν άνδρα ικέτη που κρατάει κλωνάρι ελιάς,
Ενώ από τα χέρια του στάζει μητροκτόνο αίμα,
Αγκάλιασε με σεβασμό το άγαλμα της θεάς Αθηνάς.
Απόλλωνα εσύ έβαλες τον Ορέστη
Να σφάξει τη μάνα του την Κλυταιμνήστρα,
Και τον εραστή της, τον τύραννο Αίγισθο.
Η Κλυταιμνήστρα σκότωσε τον πατέρα του,
τον ατρόμητο Αγαμέμνονα είπε ο Φοίβος,
για αυτό έδωσα άσυλο σε αυτόν, στο ναό μου
να μην τον πειράξει κανείς.
Οι Μητροκτόνοι είναι Μητροκτόνοι,
δεν υπάρχουν εξαιρέσεις για κανέναν.
Υπέροχη θεά Αθηνά
Οι χρησμοί του Απόλλωνα με έφεραν ικέτη σε σένα,
Την πολυμήχανη κόρη του Δία.
Έχω διαπράξει άγριο φονικό, σκότωσα τη μητέρα μου
Την Κλυταιμνήστρα και τον εραστή της, τον Αίγισθο.
Οι φοβερέ Ερινύες ρουφάνε το αίμα μου,
αργά βασανιστικά, το μίασμα του μητροκτόνου θέλω
να πετάξω από πάνω μου. Θέλω να ξεπλύνω το σώμα,
την ψυχή μου από το κακό που έκανα.
Για αυτό επικαλούμαι τη σοφία, τη μεγαλοψυχία σου,
Για να σωθώ. Ακολούθησα το χρησμό του Απόλλωνα,
Τι άλλο μπορούσα να κάνω.
7
Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να δημιουργήσω
Ένα νέο θεσμό που το Δίκαιο θα απονέμει σε όλους
Τους Ανθρώπους, σε όλο τον κόσμο.
Η Δίκη που θα ορίσω θα αποδίδει Δικαιοσύνη
Και δεν θα αδικεί κανέναν με οποιανδήποτε τρόπο.
Οι Άδικοι δεν πρέπει να ξεφεύγουν από το Νόμο,
Πρέπει να εφαρμόζεται σε όλους,
Οι δίκαιοι πρέπει να ζουν ευτυχισμένοι χωρίς προβλήματα
Η δικαιοσύνη φωτίζει τις ψυχές των ανθρώπων,
Και απαλύνει τον πόνο.
Ο Ορέστης είναι προστατευόμενος μου είπε ο Απόλλων,
Πρέπει να επέλθει Κάθαρση σε αυτόν από το φόνο
Της μητέρας του, της τρομερής Κλυταιμνήστρας.
Για αυτό ήρθα ως μάρτυρας Συνήγορος
Για να τον υπερασπισθώ. Είμαι εντελώς υπεύθυνος
Γιατί ακολούθησε το χρησμό μου.
Αρχίζει η Δίκη είπε η θεά Αθηνά με κάθε σοβαρότητα,
Που είναι ο κατηγορούμενος.
Σκότωσα τη μητέρα μου, την μισητή Κλυταιμνήστρα
Με τα ίδια μου, τα χέρια, ακολούθησα τη μαντεία
του Φοίβου χωρίς να αμφισβητήσω τη βουλή του.
Η μάνα μου, η τρομερή Κλυταιμνήστρα σκότωσε
Τον πατέρα μου, τον ατρόμητο Αγαμέμνονα,
Για αυτό με βοήθησε ο υπέροχος Λοξίας.
Θα σας τα πω όμως όλα από την αρχή όπως έγιναν.
Αυτό να κάνεις, είμαστε περίεργοι,
θέλουμε να μάθουμε πως εκτυλίχθηκαν τα γεγονότα.
Μέσα από το άνοιγμα του μεγάλου χρόνου,
Ας επιστρέψουμε στο Άργος, ζώντας την ίδια στιγμή,
Τις πολλαπλές ζωές μου.
8


                      ΜΕΤΑ ΟΡΕΣΤΕΙΑ


Χιλιάδες είναι οι νεκροί μέσα και έξω από  τα τείχη,
Της πόλης. Χιλιάδες τα κουφάρια το ένα πάνω στο άλλο,
Κάτω από τον καυτό ήλιο.
Μαύρη σκλαβιά πλάκωσε τους Τρώες, το μαύρο δίκτυ
Του θανάτου απλώθηκε από  την πόλη του Πριάμου.
Έρχεται ο Αγαμέμνονας ο νικητής της Τροίας
Επιστρέφει μεγαλοπρεπής, να η θριαμβική πομπή.
Δούλες τρέξτε γρήγορα να απλώσετε το πορφυρό χαλί,
Να περάσει ο νικητής της Τροίας, ο πρώτος μεταξύ
των Ελλήνων.
Γυναίκα άσε τις πονηριές
Καλύτερα να σε τιμούν σαν άνθρωπο παρά σαν θεό.
Ο βασιλιάς Αγαμέμνονας θα πεθάνει από το χέρι
της γυναίκας του, της μισητής Κλυταιμνήστρας.
Μαζί θα σκοτώσει και μένα, προφητεύω το θάνατό μου,
Είπε η δύστυχη Κασσάνδρα, όμως θα έρθει η εκδίκηση
Από τον Ατρείδη, τον Ορέστη.
Οι ανόσιοι εραστές είναι νεκροί φώναξε η Κλυταιμνήστρα,
Δεν υπάρχει επιστροφή.
Ο πατέρας μου ο Αγαμέμνονας σκοτώθηκε άδικα
Από τη μάνα μου, την τυραννική Κλυταιμνήστρα.
Το αίμα του σκοτωμένου βασιλιά ζητάει εκδίκηση
Προσεύχομαι να γυρίσει ο αδελφός μου ο Ορέστης,
Για να πάρει εκδίκηση.
Πολύπαθη Ηλέκτρα
Είμαι ο αδελφός σου ο Ορέστης που έλειπε στα ξένα,
Να οι πλεξούδες, οι πατημασιές είναι ίδιες με τις δικές σου,
Μπορείς να τις ξεχωρίσεις.
9
Αγαπημένε μου αδελφέ
Ορέστη εσύ είσαι, μαζί θα πάρουμε εκδίκηση
Για το θάνατο του πατέρα μας του Αγαμέμνονα.
Η φόνισσα σκότωσε τον βασιλιά
Έπνιξε το παλάτι στο αίμα.
Ορέστη εσύ είσαι που με τρυπάς με το σπαθί
Φώναξε ο τύραννος Αίγισθος.
Έχω το ίδιο τέλος με τον Αγαμέμνονα
Που σκότωσα με την Κλυταιμνήστρα.
Έρχεται και το δικό μου τέλος φώναξε η βασίλισσα
Γιέ μου, γιέ μου
Είμαι η μάνα σου, να το στήθος που σε βύζαξε,
Λυπήσου με, μη με σκοτώσεις, είναι κρίμα
Θα το κουβαλάς σε όλη σου τη ζωή.
Οι Ερινύες θα σε κυνηγούν  αιώνια σαν μητροκτόνο.
Είσαι αυτή που σκότωσε τον πατέρα μου, τον Αγαμέμνονα
Μαζί με τον εραστή σου.
Τι τέρας έτρεφα στην κοιλιά μου, πώς να το ξέρω
καλύτερα να πέθαινες στη γέννα.
Ο δύστυχος έκανα άγριο φονικό για αυτό ήρθα ικέτης
Στη θεά Αθηνά. Ακολουθούσα τους χρησμούς του Φοίβου,
Έπρεπε να υπακούσω, τι άλλο να έκανα.
Τώρα το μίασμα του μητροκτόνου θέλω να διώξω
από πάνω μια και καλή.
Θεά Αθηνά θέλω να με προστατεύσεις, να δώσεις λύση,
Μάθε πως σκότωσα τη μητέρα μου, την Κλυταιμνήστρα
Που φόνευσε τον πατέρα μου, τον Αγαμέμνονα.
Ο Λοξίας προφήτευσε να πάρω το αίμα πίσω
Και να έρθω πανχρονικός ικέτης στο ναό σου.
Κανείς δεν μπορεί να κάνει τίποτα,
Σκέφτομαι όμως να δημιουργήσω ένα νέο θεσμό
Τον Άρειο Πάγο που θα απονέμει δικαιοσύνη
10
Σε όλους τους Ανθρώπους.
Ο Ορέστης είναι υπό την προστασία μου είπε ο Απόλλων
Κανείς δεν μπορεί να τον πειράξει.
Ο Άρειος Πάγος θα δικάζει δίκαια όλο τον κόσμο
Χωρίς καμιά εξαίρεση.
Ψηφίζω υπέρ του Ορέστη
Μια γυναίκα δεν μπορεί να σκοτώσει τον άνδρα της
Με αυτό τον τρόπο.
Πάνσοφη Θεά Αθηνά
Με έσωσε μαζί με τον υπέροχο Απόλλωνα.
Εσείς τρομακτικές Ερινύες μπορείτε να μείνετε στην πόλη,
Χωρίς να δημιουργείται προβλήματα στους ανθρώπους.
Οι Ερινύες μεταμορφώθηκαν σε Ευμενίδες
Το μαύρο έγινε πορφυρό.
Το άνοιγμα του πανχρόνου ενέχει την Ηλιανή Δημιουργία.
Η ιστορία είναι μια  θάλασσα Ανεξάντλητη
Που περιμένει τον εξερευνητή της.


Η Ανδρόγυνη Αθηνά, η θεά της Σοφίας
φέρει το φύλο του κόσμου
που είναι το αρσενικό και το θηλυκό,
προκαλώντας τη ΜΕΤΑΜΌΡΦΩΣΗ
των τρομακτικών Ερινυών.

Μέσα στο διάφανο φως
Διαρκώς μεταμορφώνομαι
Γίνομαι ένας Άλλος,
Φέρνοντας τη Δικαιοσύνη
Στο Οικουμενικό Δικαστήριο του κόσμου,
Το Φαντασιακό Μουσείο του μεγάλου χρόνου
Μέσα από τους κύκλους της Αιώνιας Επιστροφής.
11

Στο εξής Αέναα θα μεταμορφώνομαι
Μέσα στην πολυδιάστατη Πολλαπλότητα.
Γίνομαι μια Άλλη, μια Ηλιανή του Χρόνου
Αποκαλύπτοντας το χρόνο του πανχρόνου.
Μόνο το φαντασιακό Δικαστήριο του χρόνου
Μπορεί να απαντήσει στα Μυστήρια
Και τις μεγάλες ενοχές του κόσμου.

Το Αυτό γίνεται Άλλο μέσα στο άνοιγμα
Μέσα από τους κύκλους της Αιώνιας Επιστροφής.

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ



ΝΙΚΟΣ ΚΟΛΕΣΗΣ