Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2015

ΣΥΝΟΨΗ ΤΕΤΡΑΛΟΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΑΣ ΚΥΚΛΟΙ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ ΘΕΑΤΡΟ



ΝΙΚΟΣ ΚΟΛΕΣΗΣ

ΣΥΝΟΨΗ

 ΤΕΤΡΑΛΟΓΙΑ

       
ΗΛΕΚΤΡΑΣ ΚΥΚΛΟΙ
                  
                       

 ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ

                      

  ΘΕΑΤΡΟ


1
                 
 ΤΕΤΡΑΛΟΓΙΑ
  
 ΗΛΕΚΤΡΑΣ ΚΥΚΛΟΙ

                  
ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ


Α  ΗΛΕΚΤΡΑΣ ΚΥΚΛΟΙ
                   
Β  ΚΛΥΤΕΜΝΗΣΤΡΑ
                       
Γ  ΜΕΤΑ ΟΡΕΣΤΕΙΑ
                 
Δ  ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ

                          
 ΘΕΑΤΡΟ

2




Γυναίκες της Τροίας
Γίναμε σκλάβες στο παλάτι του Αγαμέμνονα,
Δεν έχουμε καμιά τύχη, κανένα μέλλον.
Ο πατέρας μου ο Πρίαμος ήταν μεγάλος βασιλιάς
Ήμουν μια βασιλοπούλα και να τώρα είμαι σκλάβα
Στις υπηρεσίες του Αγαμέμνονα.
Οι φωνές, τα ουρλιαχτά ακούγονται ακόμα στα αυτιά μας
Από την πυρπόληση της Τροίας.
Οι Έλληνες λεηλάτησαν την πόλη και πήραν
αμύθητα πλούτη, όμως η πιο μεγάλη απώλεια ήταν
όταν πέθανε ο πατέρας μου, ο βασιλιάς Πρίαμος.
Οι Τρώες έτρεχαν σαν τρελοί για να γλιτώσουν
Από την οργή των κατακτητών, από βέβαιο θάνατο.
Έκαναν την εκστρατεία για τη στρατηγική της θέση,
Και τα αμύθητα πλούτη και όχι για την αρπαγή της Ελένης.
Ένας βασιλιάς δεν είναι ποτέ χαρούμενος
Από το θέαμα των νεκρών πολεμιστών.
Οι Έλληνες πολέμησαν γενναία μέχρι την τελική επικράτηση, την ολική άλωση της πόλης.
Τώρα επέστρεψα νικητής από την Τροία
Πρέπει να αναλάβω την εξουσία στο Άργος
Για να γίνει μεγάλη η μυθική πόλη.
Η θυσία της Ιφιγένειας ήταν η πιο δύσκολη απόφαση
Που πήρα στη ζωή μου. Ο τρόπος που πέθανε
ούτε στιγμή δεν έφυγε από το μυαλό μου.
Ο Τρωικός Πόλεμος ήταν ένα σπουδαίο Έπος
Που έδειξε το μεγαλείο των Ελλήνων.
Μεγαλώσαμε τα σύνορα μας αποκτώντας μεγάλα πλούτη,
Δόξα και κύρος, τώρα όλοι μας σέβονται.
Η εκδίκηση της Κλυταιμνήστρας έρχεται μοιραία,
Η οργή της βασίλισσας είναι μεγάλη, ζητάει να πάρει πίσω
3
Το αίμα για τον άδικο χαμό της κόρης της, της Ιφιγένειας.
Η νύχτα της μεγάλης σφαγής φώναξε ο Αγαμέμνονας,
Έπεσα στην παγίδα των συνωμοτών.
Αργείοι – Αργείοι
Δεν ακούτε τι γίνεται
Οι συνωμότες με σκοτώνουν με άγριο τρόπο.
Χτυπάνε το σώμα μου και ξεσχίζουν τις σάρκες 
Δεν θα μείνει τίποτα από μένα.
Η εκδίκηση είναι όλη δική μου φώναξε η Κλυταιμνήστρα,
Τόσα χρόνια περίμενα αυτή τη στιγμή.
Κλυταιμνήστρα είσαι η γυναίκα μου,
Η μάνα των παιδιών μου, έλεος, έλεος.
Αγαμέμνονα εσύ δεν έδειξες κανένα έλεος
Όταν θυσίασες την κόρη μας, την Ιφιγένεια,
Για να ξεκινήσει η εκστρατεία κατά της Τροίας.
Το έκανα με σπαραγμό ψυχής, τι νόμισες πως ήθελα
Να θυσιάσω το παιδί μου, το σπλάχνο μου.
Θυσίασα την αγαπημένη μου Ιφιγένεια
Για την Ελλάδα, για την Ελλάδα.
Με ξεγέλασες λέγοντας ψέματα, έκανες μεγάλο έγκλημα
Τότε αποφάσισα πως έπρεπε να πεθάνεις.
Είμαι ο πατέρας των παιδιών σου
Τι πρέπει να κάνω για να συγκινηθείς.
Το παλάτι πλημμύρισε αίματα, πεθαίνω, πεθαίνω.
Τι περίμενες όταν γύρισες στο Άργος,
Να σε δεχτώ σαν μια ερωτευμένη κοπέλα.
Δεν δίστασες και έφερες μαζί σου και την τρωάδα,
Την ερωμένη σου, την Κασσάνδρα.
Δεν ρώτησες πως νιώθω μετά τόσα χρόνια
Που έλειπες στον πόλεμο, τι έκανα μόνη μου.
Γυναίκα, γυναίκα πεθαίνω,
Άφησες να σε κυριεύσει το μίσος, η τραγική μανία,
4
Δεν έφταιγα, λυπήσου με, τι άλλο θέλεις να κάνω.
Όταν σκότωσες την κόρη σου, την Ιφιγένεια
Το αθώο κορίτσι φώναζε και εκλιπαρούσε απελπισμένα
Να μη τη σκοτώσεις, μα εσύ δεν άκουγες.
Τώρα θυσιάζω εσένα για να δεις κατάματα το θάνατο
Ο Αίγισθος είναι ο άνδρας μου
Ο Αίγισθος είναι ο εραστής μου.


Ο Αγαμέμνονας ο πορθητής της Τροίας έρχεται νικητής,
Μόλις έφθασε στου μυθικό Άργος.
Οι Τρώες πλήρωσαν πολύ ακριβά με αίμα
την αρπαγής της Ωραίας Ελένης.
Ε!! σεις δούλες θέλω να με ντύσετε να γίνω ωραία,
Να φανώ πως είμαι πιστή στο βασιλιά όσο ποτέ.
Πάνε τόσα χρόνια που έφυγα από το Άργος
Είπε ο μυθικός βασιλιάς ο Αγαμέμνονας,
Επέστρεψα ζωντανός στη αγαπημένη πατρίδα.
Πρέπει να τιμήσω τους θεούς και τους φίλους μου,
Έφθασε η ώρα να συναντήσω την Κλυταιμνήστρα
Που περιμένει με αγωνία στο παλάτι.
Ο θεϊκός Αγαμέμνονας επέστρεψε από την Τροία,
Γύρισε ο βασιλιάς μου, μόνη και έρημη περιμένω
τόσα χρόνια, έλειπε και ο γιος μου ο Ορέστης στα ξένα.
Δούλες, δούλες
Τρέξτε και απλώστε το πορφυρό χαλί
Για να πατήσει πάνω ο βασιλιάς μου,
Ο πορθητής της Τροίας έφθασε στο Άργος.
Βασίλισσα Κλυταιμνήστρα
Προτιμώ να με τιμούν σαν θνητό παρά σαν θεό.
5


Βασιλιά μου
Η θέλησή σου είναι διαταγή για μένα.
Η γυναικεία γοητεία είναι ακαταμάχητη
Μα δεν πρόκειται να υποκύψω.
Θεϊκέ  Αγαμέμνονα θέλω να δείξω πως σε αγαπώ,
Επέτρεψε σε μια γυναίκα να γίνει το δικό της,
Κάνε της το χατίρι.
Πολυμήχανη Κλυταιμνήστρα
Αφού το θέλεις τόσο πολύ, ας γίνει το δικό σου.
Έφερα μαζί μου μια βασιλοπούλα από την Τροία,
Σκλάβα στο παλάτι.
Υπέροχη Κασσάνδρα
Καλώς ήρθες στο Άργος,
Να αυτή είναι η θέση σου, ανάμεσα στις δούλες.
Αλίμονο με βρήκε μεγάλη συμφορά,
Έρχεται μεγάλο κακό στο Άργος
Υπέροχε Απόλλωνα
Εκστασιασμένη βλέπω το άνοιγμα του Πανχρόνου,
Το πέρασμα μεταθανάτου.
Η φοβερή Κλυταιμνήστρα έστησε το δίκτυ του θανάτου,
Οι έρωτες του Πάρι με την Ωραία Ελένη
Έφεραν τη συμφορά, την άλωση της Τροίας.
Ο βασιλιάς Αγαμέμνονας θα πεθαίνει από το χέρι
Της φόνισσας, μιας άκαρδης γυναίκας.
Ετοιμάζεται να σκοτώσει το βασιλιά και εμένα
Που έφερε μαζί του ως λάφυρο πολέμου.
Προφητεύω το θάνατό μου, προφητεύω πως θα πεθάνω
Με πολύ βίαιο, άγριο τρόπο.
Η λέαινα πρώτα εμένα θα σκοτώσει και έπειτα
Άγρια θα δολοφονήσει τον άνδρα της.
Έρχεται όμως η εκδίκηση από κάποιον που ζει στα ξένα,
Θα σκοτώσει τη μάνα του που έκανε αυτό το φόνο.
6
Δύστυχε πατέρα, μόνο να ήξερες τι θα γινόταν,
Όταν νικητής επέστρεψες στο Άργος είπε ο Ορέστης.
Τελικά ήταν πιο εύκολο από όσο νόμιζα,
Ο ανίκητος Αγαμέμνονας έπεσε νεκρός με τρία κτυπήματα
Είπε η Κλυταιμνήστρα γεμάτη περηφάνια,
Δεν πρόλαβε να αντιδράσει, αιφνιδιάστηκε εντελώς.

Όποιος είναι ελεύθερος θανάτου μιλάει ελεύθερα,
Δεν φοβάται καμιά εξουσία, κανένα Τύραννο.
Ο πραγματικά ελεύθερος άνθρωπος δημιουργεί
Χωρίς εξαρτήσεις, υπερβαίνει τους Νόμους της Πόλης.
Υψίπολης και Άπολις
Είναι διαφορετικός παραμένοντας Ίδιος.
Οι παράνομοι εραστές του Άργους,
Η μητέρα μου η Κλυταιμνήστρα και ο εραστής της
ο Αίγισθος σκότωσαν τον πατέρα μου, τον Αγαμέμνονα,
όταν γύρισε από την Τροία νικητής και τροπαιούχος.
Οι ανίεροι εραστές έστησαν ενέδρα και σκότωσαν
το βασιλιά, τον πορθητής της Τροίας.
Τώρα περιμένω να πάρω εκδίκηση για το θάνατο
Του πατέρα μου, του μυθικού Αγαμέμνονα.
Ο πολύπαθος Ορέστης ο αδελφός μου επέστρεψε
Από την εξορία, μαζί θα πάρουμε εκδίκηση
Για τον άδικο θάνατο του πατέρα μας.
Με σφάζουν τα παιδιά μου, ο γιος μου ο Ορέστης
Και η Ηλέκτρα φώναξε η βασίλισσα Κλυταιμνήστρα.
Αίγισθε – Αίγισθε
Που είσαι, εξαφανίστηκες εντελώς.
Εσύ έσφαξες τον πατέρα μου μαζί με τον εραστή σου,
Ήρθε η ώρα να πληρώσεις απάντησε η Ηλέκτρα.
Η αδελφή σου, η Ιφιγένεια θυσιάστηκε από τον πατέρα
Σου, πήρε το παιδί μου μέσα από τα χέρια μου.
7
Ο πατέρας μου, ο μυθικός Αγαμέμνονας
Ότι έκανε το έκανε για την Ελλάδα.
Ο Αγαμέμνονας επέστρεψε στο πολύπαθο Άργος,
μαζί με την ερωμένη του, την Κασσάνδρα,
έκαναν δύο παιδιά μαζί.
Αγόρι μου Ορέστη
Μόνο να ήξερες πως γυρνούσε μόνη μου τα βράδια,
Περιμένοντας την επιστροφή σου.
Φοβερή Κλυταιμνήστρα δολοφόνησες τον πατέρα μου,
Σαν να ήταν ο χειρότερος εχθρός σου,
Όταν γύρισε ευτυχισμένος σπίτι του, μετά τον πόλεμο.
Η Ωραία Ελένη προκάλεσε τον Τρωικό Πόλεμο,
Όταν κλέφτηκε με τον Πάρι, το βασιλόπουλο της Τροίας.
Ηλέκτρα με κατηγορείς μια ζωή για όλα,
Δείξε λίγη κατανόηση, σκέφτηκες ποτέ πως ένιωθα.
Αίγισθε –Αίγισθε
Επιτέλους ήρθες, δεν βλέπεις πως με σκοτώνουν.
ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 4……   4 ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
Ηλέκτρα σε ικετεύω μην μάθει κανείς τίποτα,
Αγαπημένε μου Ορέστη
Δεν αποκαλύψω σε κανέναν το μυστικό.
Ο Τύραννος Αίγισθος βγήκε έξω από την πόλη,
Και η μάνα μας η Κλυταιμνήστρα είναι μόνη στο παλάτι.
Αίγισθε-Αίγισθε
Που εξαφανίστηκες, οι φρουροί χάθηκαν εντελώς.
Η κόρη μου η Ηλέκτρα θέλει να με σκοτώσει,
Τι μίσος φώλιαζε στην καρδιά της.
Άτιμη γυναίκα ξέχασε τι έκανες στον πατέρα μου,
Σε παρακαλούσε να μην τον σκοτώσεις
Και εσύ κτυπούσες με μεγαλύτερο μίσος.
Ορέστη είσαι ο γιός μου
Βύζαξες το ίδιο γάλα με την αδελφή σου,
8
Μάνα σου είμαι, θέλω να ζήσω
Δεν θέλω να πεθάνω τόσο νωρίς.
Άθλια μιμητή Κλυταιμνήστρα
Πόσο άδικα με εξόρισες στα ξένα,
Μακριά από φίλους και αδερφούς
Άπατρις γύριζα από χώρα σε χώρα.
Ο Τύραννος Αίγισθος και η φοβερή Κλυταιμνήστρα
Βγήκαν σαν υπνωτισμένοι έξω από το παλάτι.
Αχ!! παιδιά μου, παιδιά μου
Υπέροχε Ορέστη, δύστυχη Ηλέκτρα,
Είστε νεκροί πάνω στο πάτωμα, παγωμένοι,
Ασάλευτοι από το δίχτυ του θανάτου.
Η μαύρη η σκύλα σκότωσα τα παιδιά μου,
Κανείς δεν θα με συγχωρέσει, δεν θα καταλάβει.
Ιδού η παιδοκτόνος Κλυταιμνήστρα,
 Ιδού η ανούσια παιδοκτόνος.
Κλυταιμνήστρα γιατί μοιρολογάς και κλαίγεσαι
Αυτοί σχεδίαζαν να μας βγάλουν από τη μέση.
Αίγισθε με τύφλωσε το πάθος, η τραγική μανία,
Τώρα το ίδιο τέλος περιμένει και μένα.
Ο Ορέστης, η Ηλέκτρα, ο Πυλάδης, ο Παιδαγωγός
Είναι νεκροί, οι συνωμότες γιατί κατέστρωναν
Σχέδια θανάτου να μας ανατρέψουν.
Μόνο με τη βία και τη νοθεία θα κρατηθούμε στην εξουσία,
Όσοι αντισταθούν θα έχουν οικτρό τέλος.

ΙΔΟΥ Ο ΤΥΡΑΝΝΟΣ ΑΙΓΙΣΘΟΣ
ΙΔΟΥ Ο ΤΥΡΑΝΝΟΣ ΑΙΓΙΣΘΟΣ

Η Τυραννία είναι αμείλικτη, κανείς δεν γλιτώνει
Τα παιδιά του Αγαμέμνονα διάλεξαν τον τρόπο
Που θα πεθάνουν.
9
Όχι άλλα δάκρυα για την Ηλέκτρα
Όχι άλλα δάκρυα για την Ηλέκτρα.

Ένας Ωραίος θάνατος ταιριάζει στην άδολη ψυχή σου,
Ένας Ωραίος θάνατος ταιριάζει σε σένα
Την ανυπότακτη των αιώνων.
Η ανθρωπότητα αιώνια θα σε μνημονεύει
Και θα καταριέται τους ανόσιους εραστές.

Το μαύρο σκοτάδι του θανάτου
Κυρίευσε την άδολη ψυχή μου.
Ορέστη, Ορέστη
Τα χρόνια της ανείπωτης μοναξιάς
Ήσουν ο λόγος της ύπαρξής μου.
Έπαιρνα κουράγιο από σένα
Για να συνεχίσω να ζω.

Ηλέκτρα –Ηλέκτρα
Τα έβαλες με τους Τυράννους
Τους ανόσιους εραστές του Άργους.
Σε έσφαξαν χωρίς κανένα δισταγμό
Και έγινες αστέρι που λάμπει στον ουρανό.
Έμεινες μόνη ολομόναχη
Με το Αιώνιο παράπονο στα χείλη
Για τους ανεκπλήρωτους πόθους.
10


ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΧΡΟΝΟΥ
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ


ΝΙΚΟΣ ΚΟΛΕΣΗΣ