Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012

OΠΕΡΑ ΓΚΑΙΤΕ Η Ο ΑΛΛΟΣ ΦΑΟΥΣΤ


  OΠΕΡΑ 
ΓΚΑΙΤΕ Η Ο ΑΛΛΟΣ ΦΑΟΥΣΤ


ΦΑΟΥΣΤ
 ΣΚΗΝΗ  2


ΡΑΨΩΔΟΣ
Ο Φάουστ σκεπάστηκε ξαφνικά από το μαγικό φόρεμα
της Ωραίας Ελένης
κι μεταφέρθηκε ως δια μαγείας στο εκπληκτικό οροπέδιο.
Εκεί κατάλαβε τι έγινε κι άρχισε να θρηνεί
82





Γιατί άφηνε πίσω τα – Ιδεώδη – που τόσο πίστεψε,
- το Ωραίο- το Αληθινό- το Αγαθό-.
Στη μυθική Αρκαδία συνάντησε τον Μεφιστοφελή
με τα παπούτσια των επτά λευγών.


Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ


Η Μαργαρίτα ήταν φυλακισμένη σε άσχημη κατάσταση.
Είχε κάνει μια αποτρόπαιη πράξη.


ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Οι δυνάμεις του κακού κατέστρεψαν τη ζωή μου
Θέλουν το θάνατό μου.

ΧΟΡΟΣ
Μη σκέφτεσαι το τέλος
Είσαι νέα ακόμη
Πάνω στο άνθος της ηλικίας.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Η δόλια , η μαύρη η  μάνα
Γέμισα τα χέρια με το αίμα του παιδιού μου.
Έπνιξα το αγγελούδι μου
Το σπλάχνο από τα σπλάχνα μου.
Τώρα πως θα ζήσω
Οι τύψεις – ο ενοχές – οι Ερινύες
Θα με κυνηγούν όπου κι αν παω.
ΕΙΜΑΙ ΜΙΑ ΠΑΙΔΟΚΤΟΝΟΣ.

ΧΟΡΟΣ
Πως μπόρεσες – πως το έκανες
Ο Φάουστ είναι ο πατέρας.
83







ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Ο Διάβολος – ο Σατανάς
Γύρισε τα  μυαλά μου.
Δεν ήξερα τι έκανα
Θόλωσε το μυαλό.
Νόμισα ότι ήμουν μια Άλλη.
-Τρελάθηκα -

Ο  Φάουστ προχώρησε συγκλονισμένος μες τη φυλακή.
Πήγαινε να συναντήσει τη φυλακισμένη Μαργαρίτα.

ΦΑΟΥΣΤ
Ο φύλακας κοιμάται
Ευκαιρία να πάρω τα κλειδιά
Για να ελευθερώσω τη Μαργαρίτα.

ΧΟΡΟΣ
Κάνε γρήγορα
Η ώρα περνάει

ΦΑΟΥΣΤ
Τρέμουν τα χέρια
-Άνοιξε την πόρτα του κελιού-

Η Μαργαρίτα μόλις άκουσε το θόρυβο
Ανακάθισε φοβισμένα
Κι έκρυψε το κεφάλι στα γόνατα.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Ποιος είναι – ποιος είναι
Ήρθε ο χάρος να με πάρει
Έφθασε η ώρα μου.

ΦΑΟΥΣΤ
Σσς!! Μη φοβάσαι
Θα ξυπνήσει ο φρουρός.
Ήρθα να να σε σώσω.
84





ΧΟΡΟΣ
Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΕΙΝΑΙ ΈΝΑ ΘΑΥΜΑ.
Η ΣΚΑΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΣΙΑ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Νιώσε – νιώσε τον πόνο μου
Αν σ’ έμεινε λίγη Ανθρωπιά.

ΦΑΟΥΣΤ
Μαργαρίτα – Μαργαρίτα
Η καημένη τρελάθηκε
Σκότωσε το παιδί της.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Νύχτα ήρθες να με πάρεις
Ακριβώς Μεσάνυχτα Θανάτου,
Περίμενε λίγο – έρχεται η Αυγή.
Θέλω να δω το φως του ήλιου
Για τελευταία φορά.

ΦΑΟΥΣΤ
Πως κατάντησε
Δεν αντέχω να τη βλέπω.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Ήμουν νέα – ωραία
με θαύμαζαν οι άνδρες,
Όμως η αγάπη μου μ’ εγκατέλειψε.
Τώρα νιώθω ελεύθερη
Λυτρώθηκα από Αυτόν.
Είμαι ήδη Αλλού
Σε ζεστές αγκαλιές.

ΦΑΟΥΣΤ
Φως μου – έρωτα μου
Είμαι εδώ
Δεν πρόκειται να σε πειράξει κανείς.
85





ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Το μωρό μου
Θέλω να βυζάξω το μωρό μου.
Το πήραν μέσα από τα χέρια μου
Θέλουν να με βλάψουν.
Λένε πως σκότωσα το σπλάχνο μου
Κακίες ο κόσμος λεει κακίες.

ΦΑΟΥΣΤ
Μαργαρίτα αγαπημένη
Ήρθα να σε ελευθερώσω.
Να σε λυτρώσω από τα βάσανά.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Μα τι – σαν να άκουσα γνωστή φωνή
Με φωνάζει ο Φάουστ- ο αγαπημένος μου,
Θέλει να με πάρει κοντά του.

ΦΑΟΥΣΤ
Μαργαρίτα είμαι ο Φάουστ
Α! ξαφνικά ευωδιάζεις όπως ο κήπος σου,
Όταν σε είδα πανέμορφη
Σ’ ερωτεύτηκα με την πρώτη ματιά.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Είσαι ο λυτρωτής μου, ο ελευθερωτής μου
Ω!! νιώθω πάλι ερωτευμένη
Όπως όταν σε πρωτοείδα.
Έλα – έλα να σ’ αγκαλιάσω
Να δω εάν είσαι ζωντανός.

ΦΑΟΥΣΤ
Γρήγορα – γρήγορα
Πάμε να φύγουμε
Θα μας ακούσουν.
86







ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Άφησε  να σε φιλήσω λιγάκι
Σε νοστάλγησα τόσο.
Φίλησέ με  – φίλησέ με. 
Τι εσύ είσαι κρύος σαν παγοκολώνα   
Τι έπαθες – δεν με θέλεις.

ΦΑΟΥΣΤ
Τελειώνει ο χρόνος
Έπρεπε να είχαμε φύγει.
Αργούμε- αργούμε
Να βγήκε το πρώτο φως της αυγής.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ – ΓΙΑ ΚΟΛΑΣΗ
Σε μακρινή κι έρημη χώρα
Τώρα πηγαίνω. 
Οι ψυχές των αμαρτωλών καταποντίζονται
Στην άβυσσο από τους τυφώνες.
Αυτή είναι η εξορία μου
Οι πληγές είναι αγιάτρευτες
Ποιος θα τις επουλώσει.

ΦΑΟΥΣΤ
Ζήσαμε μέσα στις Αυταπάτες.
Τα ανθισμένα ρόδα, οι πασχαλιές, οι υάκινθοι
Μαράθηκαν πριν την ώρα τους,
Από τα χέρια του κακού.

ΧΟΡΟΣ
Μόνο ο Φάουστ κι η Μαργαρίτα
Θα επιβιώσουν του θανάτου.
Η Σωτηρία της ψυχής είναι ένα θαύμα.

ΦΑΟΥΣΤ
Το αίμα των ανθρώπων δεν παει χαμένο.
Οι δαίμονες , τα φαντάσματα έρχονται εναντίον μας.
Μας θέλουν κοντά τους.
87





ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Η δολοφονία είναι δολοφονία
Δεν με κρατούν τα πόδια
Από τη συντριβή.
Είμαι μια μελλοθάνατη.

ΧΟΡΟΣ
Η Νέμεσης – η Νέμεσης
Είναι ανελέητη.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Άδικα οδηγούμαι στο θάνατο.
Κοίταξε γύρω
Η φυλακή αποπνέει θάνατο,
Αδικία κι εξιλέωση!!
Πώς να εξαγνισθώ.

ΧΟΡΟΣ
Η Ύβρις προκαλεί την Ύβρη

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Το αίμα από το χαμένο παιδί μου
Τρέχει από τα χέρια.
Στάζει από τα ρούχα
Έγιναν κατακόκκινα.

ΦΑΟΥΣΤ
Αυτά είναι δημιούργημα του μυαλού
Οι δαίμονες γύρισαν τα μυαλά σου.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Με φωνάζουν οι νεκροί
Ο πεθαμένος πατέρας, η μητέρα, το παιδί μου,
Είμαστε περαστικοί – φευγαλέοι
Από αυτή τη ζωή.
Ερρίκο – Ερρίκο πεθαίνω.
88






ΦΑΟΥΣΤ
Γι αυτό ήρθα να σε πάρω
Μη δειλιάζεις.

ΧΟΡΟΣ
Η Σωτηρία της ψυχής είναι ένα θαύμα
Το κατώφλι της Αθανασίας
Τίποτα δεν χάνεται.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Έπνιξα το μωρό μου
με τα ίδια μου τα χέρια.
Δεν το ήθελα
Κάποιος άλλος μ’ οδηγούσε.
Το καημένο δεν αντέδρασε
Δεν κατάλαβε καν τι έγινε.
Ποιος – ποιος θα με σώσει
Μετάνιωσα πικρά.
Θεέ μου Μεγαλοδύναμε
Ταπεινά ζητώ Συγχώρεση.

ΧΟΡΟΣ
Ο θάνατος κατέκλυσε τη φυλακή.


ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Άκουω το θάνατο
Που έρχεται να με πάρει.
Άκουω τύμπανα-σάλπιγγες
Ποδοβολητά αλόγων.


ΦΑΟΥΣΤ
Δεν θα σ’ αφήσω
Δεν θα αφήσω το χάρο
Να πάρει την ψυχή σου.
89






ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Πως –πως
Σκότωσα το μικρό μου
Πως θα ζήσω.
Λύγισα δεν αντέχω άλλο
Με κυνηγούν.

ΦΑΟΥΣΤ
Μείνε – μείνε
Το θάμβος της ομορφιάς σου
Έγινε θάνατος.
Ο έρωτάς σου θάνατος.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Με κυνηγούν οι Ερινύες
Θέλουν να με τρελάνουν

ΦΑΟΥΣΤ
Ο έρωτας άλλαξε τη ζωή μου
Το –Ίδιο – μπορεί να γίνει και πάλι.
Μ’ ακούς!!

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Ο Έρωτάς μας ήταν αταίριαστος
Με δόλο κατέκτησες τη Νεότητα.

ΦΑΟΥΣΤ
Έβαλα στοίχημα με το διάβολο
Αλλά δεν έχασα ακόμα
Θα το κερδίσω!!!

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Μόνο η Πίστη σώζει.
Με πόση αγάπη βύζαξα
Περιποιήθηκα το μωρό μου.
Το έπλενα με βότανα
Και το φορούσα αρωματικά ρούχα.
Χαμογελούσε κι ένιωθα απέραντη ευτυχία.
90




ΦΑΟΥΣΤ
Μαργαρίτα μείνε μη φεύγεις
Υπάρχει χρόνος.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Στέρεψαν τα δάκρυα
Ο θάνατος είναι καλύτερος από τη ζωή.

ΦΑΟΥΣΤ
Είσαι αθώα –αθώα
Δεν ήξερες τι έκανες.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Δεν αφήνω κανέναν
Να πάρει από τα χέρια μου το παιδί μου.
Τι ανίερη –αποτρόπαιη πράξη έκανα
Τι άνθρωπος έγινα.

ΧΟΡΟΣ
Ξεπέρασες τα ανθρώπινα μέτρα

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Η δύστυχη τι έκανα
Είμαι μια καταραμένη.
Έπνιξα το μωρό μου
Σκότωσα τη μάνα μου.
Σάλεψε το μυαλό
Φύγε- φύγε μακριά
Μη μ’ αγγίζεις
Είσαι βουτηγμένος στο αίμα.


ΦΑΟΥΣΤ
Πρέπει να μάθεις να ξεχνάς
Πέρασε στη χώρα της Λήθης.
91







ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Θέλω να με φροντίσεις μετά το θάνατό μου,
Το ίδιο τη μητέρα,
το μικρό μου το θέλω κοντά μου.
Αχ! Ερρίκο είμαι μια ζωντανή νεκρή
Πόσο θα ήθελα να έρθω με τους ζωντανούς.

ΦΑΟΥΣΤ
Γι αυτό ήρθα
Να σε σώσω.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Πως θα ζήσω σαν φυγάς
Κυνηγημένη και κατατρεγμένη.

ΦΑΟΥΣΤ
Αγάπη μου
Τελειώνει η κλεψύδρα του χρόνου.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Θα βρεθούμε
Μια μέρα θα βρεθούμε.
Ο κόσμος τρέχει σαν τρελός
Δεν ξέρει που πηγαίνει.

ΦΑΟΥΣΤ
Ω! να μην το ζούσα αυτό
Να μην ήμουν παρών.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Βλέπω αυτό το χθόνιο
Το δόλιο Μεφιστοφελή
Ήρθε μαζί σου.

ΦΑΟΥΣΤ
Η Σωτηρία της ψυχής είναι ένα θαύμα
Μείνε – μείνε
92





ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Φεύγω –φεύγω
Κύριε σε Σένα αφήνω τη Ζωή μου
Στη Θεία Κρίση- στη Θεία Δίκη.
Κύριε λύτρωσέ με -σώσε με
Η δούλη σου ζητάει ταπεινά Συγχώρεση.
Με κύκλωσαν οι άγγελοι του ουρανού
Ω !! Σωτήρα- Σωτήρα μου.

ΧΟΡΟΣ ΑΓΓΕΛΩΝ
Η Σωτηρία της ψυχής είναι ένα θαύμα.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Στρατιές αγγέλων ψάλλουν
Το ωσαννά – ωσαννά.

ΦΑΟΥΣΤ
Γρήγορα βιάσου
Έρχεται το Αυγινό Φως.
Τι περιμένεις.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Κύριε έρχομαι
Σε Σένα προσβλέπω η Ασεβής.


Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΕΦΤΕΙ ΝΕΚΡΗ  …………….

Ο Φάουστ θρηνεί πάνω από τη νεκρή κοπέλα

ΦΑΟΥΣΤ – ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ
Αγαπημένη Μαργαρίτα
Ψυχή της ψυχής μου
Πάει -έφυγες.
Δεν πρόλαβες να χαρείς τη ζωή
Ήσουν ένας Ωραίος Άνθρωπος.
Σ’ αγαπάω – μ’ ακούς.
93





Η ψυχή σου πέταξε στην αυλή
Του παραδείσου.
Σ’  έμπλεξαν οι χθόνιες δυνάμεις
Χωρίς να το ξέρεις. 
Προκάλεσαν τη μοίρα, το θάνατό σου
Ήσουν αθώα –αθώα.

ΧΟΡΟΣ
Η ζωή είναι ένα ατελείωτο  ταξίδι.

ΦΑΟΥΣΤ
Αχ!! Μαργαρίτα
Έφυγες εδώ μπροστά μου
Δεν μπόρεσα να σε σώσω.
Τρέμω ολόκληρος.

ΧΟΡΟΣ
Ο έρωτας του Φάουστ και της Μαργαρίτας.

ΜΕΦΙΣΤΟΦΕΛΗΣ
Καιρός να φύγουμε κι εμείς.
Μην ξεχνάς το στοίχημα………….

ΦΑΟΥΣΤ
Δεν  έρχομαι
Με ωθεί μια  άλλη δύναμη πολύ πιο μεγάλη,
Ανέρχομαι  ψηλότερα , σε ανώτερο επίπεδο.
Έγινε θαύμα-θαύμα.

ΜΕΦΙΣΤΟΦΕΛΗΣ
Τι συμφωνήσαμε
Εγώ έκανα το χρέος μου
Καιρός να ξεπληρώσεις το δικό σου.

ΦΑΟΥΣΤ
Η σύμβαση κατέπεσε
94






Δεν εκπλήρωσες τους όρους.
Το Φως – το Άκτιστο του κόσμου
Διαπερνάει το σώμα.
Νιώθω απέραντη ευτυχία.

ΜΕΦΙΣΤΟΦΕΛΗΣ
Άστα αυτά τα πονηρά
Ποιος στα έμαθε!!
Άκουσε – άκουσε
μας φωνάζουν οι δαίμονες.
Οι βρικόλακες ετοίμασαν τον τάφο σου,
Φθάνει το ανελέητο Τέλος.
Δεν ζητάω τίποτα παράλογο
Να εκπληρώσεις τους όρους
Του Συμβολαίου.

ΦΑΟΥΣΤ
Ακολουθώ το Φως
Φύγε – φύγε.
Μεγαλοδύναμε σώσε με
Κάνε το θαύμα σου.

ΜΕΦΙΣΤΟΦΕΛΗΣ
Μάταια παρακαλάς το Θεό
Κανείς δεν γλίτωσε από Εμένα.

ΦΑΟΥΣΤ
Πηγαίνω εκεί – είμαι εκεί
Όπου το παρελθόν- το παρόν και το μέλλον
Είναι ένα ενιαίο άνοιγμα.
Είμαι Ελεύθερος……………….


ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ

Η οπτασία της Μαργαρίτας εμφανίστηκε λουσμένη στο φως.
95






ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Το Φως χαρίζει ανείπωτη Νοημοσύνη
Λες κι όλα είναι από πριν Γνωστά.

ΦΑΟΥΣΤ
Μαργαρίτα άλλαξες όψη
Μοιάζεις με Άγγελο.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Ερρίκο πως περίμενα να έρθεις
Καθισμένη μπρος στο μαγικό καθρέφτη
Έκανα όνειρα.

ΦΑΟΥΣΤ
Σ’ αγάπησα
Τα φιλιά , τα χάδια , οι υποσχέσεις
ήταν αληθινά.
Ήθελα να ζήσω όσα δεν έζησα.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Τώρα βρίσκομαι στη χώρα
Όπου δεν υπάρχουν έχθρες , πόλεμοι
Παρά μόνο ένα διαρκές άνοιγμα.

ΧΟΡΟΣ
Η Αυλή του Παραδείσου.

ΦΑΟΥΣΤ
Νιώθω μια γλυκιά νοσταλγία
Για ότι ζήσαμε.
Μετά το πέρασμα στην Ολική Λήθη
Είμαστε τόσο κοντά – τόσο μακριά.


ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Αιώνια ερωτευμένοι πετάμε σαν τα πουλιά
96







ΧΟΡΟΣ ΑΓΓΕΛΩΝ
Κύριε – Κύριε
Αναχωρητές κι Ερχόμενοι
Έρχονται προς Εσένα.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Το άρωμα του παραδείσου μεθάει την ψυχή.

ΧΟΡΟΣ ΑΓΓΕΛΩΝ
Κύριε
Σε σένα προσφεύγουν οι Αμαρτωλοί
Μετανιωμένοι ζητούν Συγχώρεση.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Κύριε
Είσαι η μόνη παρηγοριά
Η Σωτηρία της ψυχής.

ΦΑΟΥΣΤ
Το φως – το Άκτιστο
Η Αγγελική Ειρήνη.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ
Αυτή είναι η Δημοκρατία του μεγάλου χρόνου
Αυτή είναι η Ιστορία.
97