Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

ΤΕΤΡΑΛΟΓΙΑ ΤΗς ΒΕΝΕΤΙΑς -ΟΔΥΣΣΕΑς ΚΑΙ ΕΛΕΝΗ-ΘΕΑΤΡΟ - ΟΠΕΡΑ-etralogy of Venice-Odysseus and Helen-THEATRE - OPERA-

ΤΕΤΡΑΛΟΓΙΑ ΒΕΝΕΤΙΑς - ΘΕΑΤΡΟ- ΟΠΕΡΑ
ΟΔΥΣΣΕΑς ΚΑΙ ΕΛΕΝΗ

ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΗς ΒΕΝΕΤΙΑς
FROM THE NOVEL OF VENICE

ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Ωραία Ελένη
Σε ψάχνω αιώνες
Μέσα σε ανυπόταχτες
Πολιτείες



Νοσταλγώντας
Το άρωμα του έρωτα

Αιώνες σε γυρεύω
Ανάμεσα σε θνητές
Αθάνατες

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ – ΜΕΣΑ ΧΡΌΝΟΣ

<< Φτερό στον άνεμο
γυναίκας μοιάζει >>
( Βέρντι – Πιάβε από Ριγκολέτο

ΕΛΕΝΗ ΦΟΣΚΑΡΙ

Αγαπημένε μου
Πόσο σε λατρεύω
Πόσο σ’ αγαπώ
Αυτή τη στιγμή

ΚΑΖΑΝΟΒΑ

Πολύμορφη Ελένη
Άδικα κοροϊδεύεις
Τους Μνηστήρες
της Βενετίας

Ήρθε η ώρα
Να διαλέξεις
Ποιον θέλεις
Για άνδρα

Και να αφήσεις
Τα Παιχνίδια
Του έρωτα




Αυτά που κάνεις
Τη Μέρα
Τα ξεχνάς
Τη Νύχτα

ΕΛΕΝΗ ΦΟΣΚΑΡΙ

Οι ψυχές
Πλέκουν το Παιχνίδι
Του έρωτα

ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Μόνο η θάλασσα
Μόνο η θάλασσα
Ακούει
Το Αιώνιο Παράπονο

Της Αβάσταχτης μοναξιάς
Μόνο η Νύχτα ξέρει
Μόνο η Νύχτα ξέρει

ΕΛΕΝΗ ΦΟΣΚΑΡΙ

Η Λυγρή Νοσταλγία
Πλημμύρισε την ψυχή μου

ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Μόνο όταν κατέβηκα
Κάτω στη μεγάλη Νέκυια
Κατάλαβα
Ποια είναι η Μοίρα
Όσων πεθαίνουν
Από έρωτα




ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Ποια είναι
Θεϊκέ Οδυσσέα

ΟΔΥΣΣΕΑΣ – ΑΡΙΑ

Οι ψυχές αύλες
Φτερουγίζουν αναλλοίωτες
Στο άνοιγμα
Του μεταθανάτου,
Χωρίς σάρκες
Και κόκαλα.
Άπιαστα αερικά
Και διάφανες οπτασίες
Περιστρέφονται
Στα σκοτάδια του Άδη.
Αυτή είναι η Μοίρα
Των ερωτευμένων
Αυτή είναι η Μοίρα
Των βροτών.

ΝΤΑΝΤΟΛΟ

Πολυμήχανε Οδυσσέα
Δεν μπορείς να κρατάς
Μια Βενετσάνα
με δόλο κοντά σου

άλλαξες τα μυαλά
της Ωραίας Ελένης

Όλη η Βενετία
Έχει ξεσηκωθεί
Εναντίον σου




Ο δόγης και το Συμβούλιο
Των Δέκα

ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Δόγη Νταντόλο
Κανείς δεν κρατάει
με δόλο την Ωραία Ελένη
Είσαι άδικος
Ας γίνει η Ευχή μου

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Η ΕΥΧΗ
Του Οδυσσέα

ΓΟΝΔΟΛΙΈΡΗΣ

Οι θερμόαιμοι νεαροί
Βενετσιάνοι
Δεν άντεξαν την πίεση
Κι όρμησαν κατά
των Στρατιότι

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Οι Βενετσιάνοι
Οι Στρατιότι

ΓΟΝΔΟΛΙΕΡΗΣ

Μάταια ο δόγης Νταντόλο
Προσπάθησε
Να τους συγκρατήσει

ΟΔΥΣΣΕΑΣ





Η Μνηστηροφονία
Στην Ιθάκη
Έγινε για να προστατέψω
Το θρόνο και τη γυναίκα μου
Την πιστή Πηνελόπη

ΒΕΝΕΤΟΙ

Η πιστή
Πηνελόπη

ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Τώρα πρέπει να υπερασπιστώ
Την ελευθερία μια άλλη γυναίκας
Κι ενός λαού

ΕΛΛΗΝΕΣ

Η Άλλη Γυναίκα
Η Ωραία Ελένη

ΓΟΝΔΟΛΙΕΡΗΣ

Οι φωνές , οι κραυγές
Και τα ουρλιαχτά
των πολεμιστών
ξεσήκωσαν τους Βενετούς
κι όλοι μαζί έτρεξαν
στην Πλατεία

ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Άψυχα πέφτουν
Τα κουφάρια των παλικαριών
Οι Σύντροφοι
Που είναι οι Σύντροφοι




ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Οι Σύντροφοι
Του Οδυσσέα

ΝΤΑΝΤΟΛΟ

Τα σώματα χωρίζουν
Από τις ψυχές
Φτεροκοπώντας ανέστιες

ΚΑΖΑΝΟΒΑ

Χτύπησα
με το σπαθί μου
Την πιο ωραία γυναίκα
Του κόσμου

Σκότωσα
Την Ωραία Ελένη
Άθελά μου

Μαύρη κατάρα
Θα με κυνηγάει
Σ’ όλη μου
Τη ζωή

Λες και κάποιος
Έσπρωξε το ξίφος
Στο στήθος της

ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΟΙ ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ

Ο Καζανόβα
Ποτέ δεν
Κτύπησε γυναίκα
Είναι ένας ιππότης




ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΦΟΣΚΑΡΙ-

Καλέ μου
Καζανόβα
Μην κατηγορείς άδικα
Τον Εαυτό σου

Υπέροχε Καζανόβα
Ήταν ένα ατύχημα

Κάποιοι φαίνεται
Θέλησαν να πεθάνω
Για να σωθεί
Η Βενετία

Μάταια στεναχωριέσαι
Κανείς δεν
Θα σε κατηγορήσει
Είσαι Αθώος

ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Αγαπημένη μου
Ελένη

Μη φοβάσαι
Το θάνατο

Άσε με να δω
Την πληγή σου
Άσε με να γιατρέψω
Το τραύμα σου

Αν πεθάνεις
Πως θα ζήσω
Πως θα βλέπω
Το φως του ήλιου



Κουράγιο
Κουράγιο

ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ

Αγαπημένε μου
Κράτα το χέρι μου
Τώρα που φεύγω

Να κοίταξε
Διαλύθηκε η Ομίχλη
Έφυγε

Τι όμορφα
Χτυπούν
Οι καμπάνες

Κανείς δεν θέλω
Να με πενθήσει

ΚΑΖΑΝΟΒΑ

Ωραία Ελένη
Εάν πεθάνεις
Θα φύγω
Θα πάρω των οματιών μου

Κανείς δεν πρόκειται
Να με δει ξανά
Στη Βενετία

Ας κάνει
Κάποιος κάτι

Εάν πεθάνεις
Θα πεθάνω μαζί σου





ΒΕΝΕΤΟΙ

Καζανόβα
Μη λες μεγάλα λόγια

ΕΛΕΝΗ ΦΟΣΚΑΡΙ

Θεϊκέ Οδυσσέα
Τρέμει το χέρι σου
Αχ !! πως χτυπάει
Η καρδιά σου

Πόσο σ’ αγάπησα
Πόσο σ’ αγάπησα

Άφησε για τελευταία Φορά
Να σε χαϊδέψω

Έλα καλέ μου
Μαζί να κάνουμε
Το τελευταίο ταξίδι

ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΟΙ

Ο τελευταίος
Ασπασμός

ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Ωραία Ελένη
Δεν πρόκειται
Να πεθάνεις

Άφησε
Να σε αγγίξω
Τώρα θα ελευθερωθείς




Κανείς
Δεν εξουσιάζει
Τον έρωτα
Ούτε ο θάνατος

Να μια επιπόλαια
Πληγή ήταν
Να κοίταξε
Έκλεισε

ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΟΙ

Η Ελένη Φόσκαρι
Σηκώθηκε όρθια
Δεν έχει τίποτα

ΓΟΝΔΟΛΙΕΡΗΣ

Όλοι μαζί
Έλληνες και Βενετσιάνοι
Ξέσπασαν σε χειροκροτήματα.
Η μάχη όμως δεν τέλειωσε

ΝΤΑΝΤΟΛΟ

Πολύμυθε Οδυσσέα
Είναι ανώφελο
Να συνεχίσουμε τη μάχη
Τόσα άδικα χάθηκαν ζωές

ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Μεγάλε δόγη
Δεν έχω αντίρρηση
Μόνο λυπάμαι τα παλικάρια




ΝΤΑΝΤΟΛΟ

Έχεις δίκιο
Η καρδιά μου σπαράζει
Όταν βλέπω
Τα κουφάρια των πολεμιστών

ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Γενναίε δόγη
Οι Έλληνες δεν ξέχασαν ποτέ
Πως η Γαληνότατη δέχθηκε
Τους φυγάδες

ΒΕΝΕΤΟΙ

Οι πρόσφυγες
Της Πόλης

ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Με ανοιχτή αγκαλιά
Έγινε η δεύτερη πατρίδα
Το Άλλο Βυζάντιο

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΖΙ

Γι αυτό δεχτείτε
Ένα ΔΩΡΟ

ΓΟΝΔΟΛΙΕΡΗΣ

Οι πολεμιστές
του Ελληνικού Κώδικα
πήγαν προς
τα άψυχα κουφάρια





των Βενετών
κι ακούμπησαν τα κορμιά
με τις μύτες των σπαθιών

ΝΤΑΝΤΟΛΟ

Σχηματίζουν το σχήμα
Του Σταυρού
Και γίνονται καλά
Αλλά δεν μπορούν
Να κάνουν τίποτα

ΚΑΖΑΝΟΒΑ

Έχετε τη δύναμη
Να επαναφέρετε στη ζωή
Τους νεκρούς

ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Τα χτυπήματα
Δεν ήταν θανάσιμα.
Έχασαν μόνο
Τις αισθήσεις τους.

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΖΙ

Ώσπου να φύγουμε
Δεν μπορούν να κάνουν
Τίποτα

ΝΤΑΝΤΟΛΟ

Πολύτροπε Οδυσσέα
Κι εσείς πολύπαθοι Έλληνες
Μόλις αποδείξατε



Πως είστε άξια τέκνα
Της Γαληνότατης Δημοκρατίας
Της Βενετίας

( Όλοι μαζί οι Βενετοί έτρεξαν να συγχαρούν
και να αγκαλιάσουν τους πολυμήχανους Έλληνες )

ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΦΟΣΚΑΡΙ

Ποτέ δεν απάτησα
Κανέναν
Οι εραστές μου ξάπλωναν
με τη Σκιά μου

το είδωλό μου
χάιδευαν τη Νύχτα

για ένα φάντασμα
πέθαιναν πολεμώντας
ποιος θα με κερδίσει

μόνο στο θεϊκό Οδυσσέα
έμεινα πιστή
έδωσα την ψυχή
και το σώμα

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Η Ωραία Ελένη
Της Βενετίας

ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Πολύτροπη Ελένη
Αιώνιο θηλυκό
Θέλγεις
με την ομορφιά σου




έχεις υπέροχα μάτια
διάφανο δέρμα
κι ένα χαμόγελο
μυστηριακό

είσαι ένα αερικό
μια οπτασία
βαθυπλόκαμη
με υπέροχο στήθος

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Η Ωραία Ελένη
Ο έρωτας κι ο θάνατος
Μαζί

ΕΛΕΝΗ ΦΟΣΚΑΡΙ

Ο απόλυτος έρωτας
Είναι η απόλυτη ελευθερία

ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Μάταια περίμενα
Να συναντήσω
Την πιστή Πηνελόπη.

ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ

Βασιλιά μου
Άκουσε πως χτυπάει
Η καρδιά μου.
Μόνη πλέκω το θάνατό μου

ΟΔΥΣΣΕΑΣ



Η ψυχή μου
Φτερουγίζει
Σαν πεταλούδα

ΟΔΥΣΣΕΑΣ – ΕΛΕΝΗ

Τόσο δάκρυ
Τόση χαρά
Στον κήπο
με τις αυταπάτες

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Τι είναι ο Έρωτας
Τι είναι ο Θάνατος

ΒΕΝΕΤΟΙ

Μια απέραντη
Νοσταλγία

ΕΛΛΗΝΕΣ

Μια Αιώνια
Επιστροφή

ΕΛΕΝΗ – ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Δεν είναι αλήθεια
Πως παντού
Βασιλεύει ο θάνατος

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

Να οι μυθικοί εραστές
Της Βενετίας