Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2012

OIΔΙΠΟΔΑΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ -ΘΕΑΤΡΟ


ΣΚΗΝΗ

ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ

ΥΠΗΡΕΤΗΣ

Ένας παλιός χρησμός έλεγε
Πως το παιδί θα σκοτώσει
Τους γονείς του.
Δεν μπόρεσα να το σκοτώσω
Κι έτσι το έδωσα στο βοσκό,
Να το πάρει μακριά σε άλλη χώρα.

ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ

Ω!! Φως – Φως μου
Είναι η τελευταία φορά
Που βλέπω.
Βυθίζομαι σε βαθύ σκοτάδι.
Είμαι παιδί και φονιάς
Αυτών που με γέννησαν
Χωρίς να το ξέρω.

ΑΝΤΙΓΟΝΗ- ΚΟΡΗ ΟΙΔΙΠΟΔΑ

Πατέρα πόσο άδικα έμαθες
Πως είσαι γιος του Λάιου.
Γιος και άνδρας της μητέρας σου.
65





Πόσο άδικα ανακάλυψα
Πως είμαι κόρη και αδερφή σου.

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Η δύστυχη η Ιοκάστη είχε οικτρό τέλος
Έξαλλη μπήκε μέσα στο παλάτι φωνάζοντας

ΙΟΚΑΣΤΗ

Αλί μου
Η κακομάνα- η συφοριασμένη
Έκανα παιδιά με τα παιδιά μου.
Είχα άνδρα και πατέρα των παιδιών μου
Το γιο μου.

ΧΟΡΟΣ

Τι έφταιξαν   η Αντιγόνη και η Ισμήνη
Τι έφταιξαν  ο Ετεοκλής και ο Πολυνείκης
Τα δύστυχα παιδιά σου

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Το Ουρλιαχτό της συγκλόνισε τη Θήβα.
Ο Οιδίποδας τρέχοντας μπήκε μέσα
Σπάραζε και βογκούσε σαν άγριο θηρίο.
Έψαχνε την Ιοκάστη
Που ήταν μάνα του
Και γυναίκα του.
Έβγαλε τέτοια φωνή
Που σκιάχτηκαν ως και τα δένδρα.
Βρήκε τη γυναίκα του
Πεσμένη στο πάτωμα
με ένα σπαθί καρφωμένο στην κοιλιά.

ΧΟΡΟΣ
66





Συγκλονίστηκε η Θήβα
Από τις φωνές του θανάτου

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Όταν σταμάτησε να κλαιει
Και να ξεσχίζει τα ρούχα της,
Κοίταξε γύρω το άδειο παλάτι
Πήρε μια βαθιά ανάσα,
Και μ’ όση δύναμη είχε
Έμπηξε το σπαθί μέσα
στα  Σπλάχνα της.
Στάθηκε όρθια ώσπου να ξεψυχήσει 

ΧΟΡΟΣ

Άρχισε ο ατελείωτος χορός
Του θανάτου

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Ο Μέγας Οιδίπους μόλις είδε την Ιοκάστη
Δεν άντεξε κι έκλαψε με μαύρο δάκρυ.
Άρχισε να χτυπιέται
Και να ξεσχίζει τα ρούχα του
Λέγοντας λόγια ακατάληπτα
Του θανάτου.
Πάνω στη μεγάλη απελπισία
Έμπηξε τα δάκτυλα στα μάτια του,
Και τα ξερίζωσε με τα ίδια του τα χέρια.
Συγκλονισμένος πέταξε τους βολβούς
Στο πάτωμα.
Ποτάμι άρχισε να τρέχει το αίμα
Και να τον λούζει ολόκληρο.

ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟ
67






Τώρα φεύγω για την απέραντη χώρα
Του Σκότους.
Κανείς δεν θα μπορεί να μ’ αγγίξει.
Ούτε ο ίδιος κατάλαβα
Πως έβγαλα τα μάτια μου
Με τα  ίδια μου τα χέρια.

ΧΟΡΟΣ

Ο βασιλιάς τρελάθηκε
Ιδού ο άνθρωπος που σκότωσε
Τη μητέρα του
Και έκανε παιδιά μαζί της.

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Τέτοιο τέλος δεν θα ευχόμουν σε κανέναν
Τέτοιο θέαμα δεν είδε ποτέ Άνθρωπος